Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Final cut pro- hvordan justerer jeg lys og farger?
#57086 08/10/2011 1:39 PM
Mar-O Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Halla Dette er sikkert ett veldig lett/basic spørsmål men er ny i fcp så lurer på hvordan jeg justerer lyset/fargene på klippa i final cut pro. 

Sett på denne videoen: http://vimeo.com/8333724 men på 2.23ca detter jeg ut. Får ikke opp justeringsmuligheten i viewer`n, selvom jeg trykker på ``video filters``. Ser ikke ut som om final cut greier å se at jeg har lagt på filter, men videoen må rendreres etter at jeg legger på filteret. Noen som vet hva jeg gjør feil? Har gjort alt det videoen viser fram til 2.23 (tror jeg)..

--Har også ett problem med å legge inn overganger (cross dissolve) siden den går smooth men så hakker den litt tilbake før overgangen starter igjenn fra midten, . Noen som vet hvorfor, eller har en god video som viser hvordan dette skal gjøres. Drar bare overgangen inn mellom de to klippene..

Filmer med canon eos 7d og  50fps (1280x720) hvis det kan ha noe med formatet på filmen og gjøre (?). Laster filmen rett inn på pcèn med bridge.

Takker for alle svar.   :D 

Re: Final cut pro- hvordan justerer jeg lys og farger?
Mar-O #57087 08/10/2011 10:05 PM
Mar-O Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Fikk fiksa problemet med filtrene, eller fiksa og fiksa, måtte bare dobbel klikke på klippet for at det skulle vises i vieweren. :P

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå