Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Numedal FHS?
#56699 29/11/2009 12:32 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

er det noen her som har erfaringer med linje X på numedal folkehøgskole? ser ganske fet ut og vurderer å gå der neste år, så hvis noen har noe som helst å si om linjen vil jeg gjerne høre det

http://www.idrettsskolen.com/text/linjene/linjex.htm

Re: Numedal FHS?
Fredriik #56700 29/11/2009 11:02 PM
Medlem
Medlem

Det er ikke noe å vurdere en gang! Jeg kan garantere at du får et episk år! Fantastiske lærere og sykt bra opplegg!

er nok greit og vurdere ja.
Fredriik #56701 30/11/2009 6:34 AM
Fersking
Fersking

Kommer litt ann på hva du ønsker for året. syns selv ikke det var ekstremt nok i det hele tatt, flinke lærere og godt samhold men, de må jo ta hensyn til alle nivåer i klassen, så ille ekstremt var det ikke. brukte også formye tid på generll trening spør du meg. men du får jo ett kjempe fint sosialt nettverk der blir jo kjent med ca 100 stk på en uke og det er jo moro.

Fredriik #56702 30/11/2009 10:16 AM
Fersking
Fersking

Jeg gikk der ifjor 08/09 og det var det feteste året jeg har hatt hittil, uten tvil. Generelt FHS er å anbefale, noen av de beste kameratene/venninnene jeg har, fikk jeg på skolen ifjor. Virker som skolen driver å moderniserer seg litt, siden årets elever har dratt på enda flere turer enn det vi gjorde, og det er jo en god ting til fremtidige elever. Lærerne er ihvertfall ikke noe å utsette på, flinke og engasjerte! Aktivitetene er variert, fra strikkhopp, kajakkpadling, endel klatring, toppturer, golf, kiting og MYE skikjøring

Fredriik #56703 30/11/2009 10:22 AM
Fersking
Fersking

Det nærmeste skisenteret på Vegglifjell er ganske lite, men har store offpistemuligheter, backcountry jibba der ifjor. Linje-X har en lagkonkurranse gjennom hele året som, selv om laget mitt jumba på plassering, så var det evig fett å være med. Skolen har fokus på fysisk aktivitet, mye gratis trening sammen med andre. Med svømmehall og et bra styrkerom har du store muligheter ihvertfall.Anbefales hvis du ønsker god stemning et år til ende laugh

Fredriik #56704 30/11/2009 4:37 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

jeg driver mest med jibbing til vanlig (ca 90 skidager i fjor), men har lyst til å prøve meg på flere ekstremsporter også... er egentlig rafting og kiting jeg syns virker mest spennende, gjør man mye av dette?

hvordan er trampolinene de har der? er det foampit og sånt? står man bare i det nærmeste anlegget utenom hemsedalturen og alpeturen? hva gjør man en helt vanlig dag på høsten? hvor ofte står man på ski om vinteren (ant dager i uke ca)?

er opplegget for lite ekstremt? er det basert på de som er 100% nybegynnere? jeg liker det ganske ekstremt og det står på siden at man skal få kick uansett nivå?

Fredriik #56705 30/11/2009 5:37 PM
Medlem
Medlem

Ifjor, da jeg gikk der var det lite rafting, men tror de har endret på det i år(?) Kiting derimot ble det mer av. Vi var en god del ganger oppe på Vegglifjell, som er en veldig god kitespot. Det er dessuten ikke noe problem å låne utstyr for å dra opp på egenhånd, det gjorde jeg og et par andre flere ganger.

Skolen har en stortrampoline og et par trampetter.

Vi var for det meste i Kongsberg når vi kjørte på ski, var nesten ikke i Vegglifjell. Når det var pudder dro vi til Uvdal, og det ble også tid til en Geilo-tur.

I løpet av uka har du to og en halv linjedag, resten av tiden har du valgfag og andre fag, såvidt jeg husker. Når vi hadde linjedager brukte vi ofte hele dagen til en eller to aktiviteter. På høsten kunne dette være f.eks. klatring før lunsj og padling etter lunsj. På vinteren sto vi på ski en til to ganger i uka, i snitt. Noen uker to, andre en og andre ingen. Mye annet som skal gjøres også.

Det er vel ikke "veldig" ekstremt, men det er langt fra bare basert på de som er nybegynnere.

Du kan jo også kikke på jibbe-linja. Den er ny av året, men det virker som om de har gjort utrolig mye fett. De har vært i bærum og skatet, turnet i turnhall, off-roadsykkla og mye mer. Det kan jo være et alternativ. Hvis du er usikker er det bare å ringe lærerne å spørre dem.

Fredriik #56706 01/12/2009 8:33 AM
Fersking
Fersking

Takk for sist Håkon! wink

Til trådstarter. Søk jibbelinja. Du får uansett fått vært med på andre aktiviteter som f. eks. kiting wink

Fredriik #56707 01/12/2009 8:39 PM
Medlem
Medlem

Takk for sist ja!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå