Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
e-bay
#56642 16/01/2009 1:44 PM
skovly Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

noen som har handlett noe utstyr på e-bay, snowboard ski hva som helst hva koster det og få det shippa over dammen

Re: e-bay
skovly #56643 16/01/2009 10:39 PM
Fersking
Fersking

Hei du!!

Har handlet mye på ebay, men aldri ski eller andre store ting. Har aldri hatt problemer med noe der, verken selgere, betaling eller frakt.:) Prisen på frakt er veldig forskjellig fra selger til selger, så du må nok sende selgeren/butikken en mail/pm å spørre om fraktkostnader.:)

OBS!! Du må aldri handle med en noen som ikke har fått mange positive tilbakemeldinger!!!

Vet ikke om du har erfaring med ebay, men uansett selgers rating ser du på høyre side av skjermen når du har klikket deg innpå varen du vurderer å kjøpe.

Mye penger å spare ved handel på ebay:grin

e-bay
skovly #56644 16/01/2009 10:57 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Gjorde to kjempehandler ifjor på e-bay, mens dollarkursen var lav og krona sterk. Kjøpte to telt som såvidt jeg vet ikke er å få tak i i Norge, Ett fra Black Diamond og ett fra produsenten Nemo. Begge tilhører toppsjiktet av telt fra disse produsentene, dvs at de ville kostet opp mot 8-9000 pr stk i Norge. Totalt betalte jeg vel ca 5000,- for begge teltene, og jeg er MEGET godt fornøyd både med pris, produkt og selgere.

Men følg ellers rådene fra Maaloy, det er kjempeviktig! Kjøp helst ikke fra folk med få eller ingen salg, og ellers ingen som har en rating noe særlig under 95%. En stund siden jeg handlet sist der nå ,og mye har skjedd med valutakursene siden da.. Men det er helt sikkert mulig å gjøre gode kjøp også idag. Vær imidlertid obs på at dersom du skal gjøre gode kjøp fra amerikanske e-bay på ski eller lignende så blir det amerikanske produkter du må satse på. Ingen vits å søke på Volkl ski eller Hilleberg telt, du kan finne det, men de

e-bay 2
skovly #56645 16/01/2009 11:27 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Kom borti "ferdig" knappen før jeg var ferdig..

Men var nesten helt ferdig, skulle bare si at de gode kjøpene på amerikanske e-bay gjør du med amerikanske produkter, som Black Diamond, G3, Karhu (?? ihvertfall mye Karhu der, men de var nå finsk engang, noe jeg ikke har fått med meg der..). Mye bra på telt, men begrens søket, det ligger titusenvis av telt ute til salg på e-bay, for ikke å snakke om alt annet av friluftsutstyr. (har ikke så mye greie på snowboard..)

Har du slekt eller venner i Amerika? Da kan du, dersom de er villige til det, sende varene til dem, så tar de dem med seg på hjemreisen. Varer for inntil kr 6000,- (p.p) kan tollfritt taes inn i landet. Ta kontakt med Tollvesenet dersom du lurer på noe, det gjorde jeg. Hadde imidlertid ikke tålmodighet til å vente på slekta sin hjemreise, så jeg sendte det med det amerikanske postvesenet, litt dyrere, men det gikk ellers helt greit!

Mange selgere oppgir for øvrig at de bare sender varer innenfor USA/Canada. Dersom du likevel finner noe du har lyst på og selgeren har satt slik begrensning, så ta kontakt på e-post med vedkommende, det kan godt hende at vedkommende likevel vil selge varene til Norge..

Dersom du byr på produkter, så følg med, interessante produkter vil helt sikkert ha flere interessenter! Bestem deg på forhånd sånn cirka hvor mye du er villig til å by, å gå ikke altfor langt over det, hele poenget er jo å gjøre et godt kjøp, ikke å vinne budrunden..

Der var jeg vel ferdig..:grin

skovly #56646 17/01/2009 12:13 AM
Entusiast
Entusiast

jeg kjøpte en genser fra sweet der for noen dager siden for 40$...det sto ikke oppgit frakt så jeg skrev inn 1$ noe som selv jeg synes var tåpelig men gad ikke skrive inn for mye... så får jeg en mail dagen etter om at det koster 35$ for shiping....dette er jo sykt :surprised

skovly #56647 17/01/2009 12:27 PM
Ringrev
Ringrev

Ehh, 1 dollar i frakt ja, ha ha!35 dollar for en genser er ikke helt uvanlig.

skovly #56648 17/01/2009 12:28 PM
Ringrev
Ringrev

Kjøp ALDRI noe før du vet fraktkostnaden. Mange selgere sender til Norge men du må kontakte de for pris, frakten blir veldig ofte høy med disse luringene...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå