Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Lofoten
#5663 18/03/2006 12:06 PM
Fersking
OP Offline
Fersking

Hey!! jeg skal på klatrekurs i Lofoten for andre året på rad. Kurset dreier seg i hovedsak om klatring på kil. Jeg har anskaffet meg et pent lite rack, og tenker meg en tur utover en uke før kurset... Noen som noen lett-sikrede og lett-klatrede ruter å anbefale?

jada
Kloakkim #5664 19/03/2006 1:02 AM
Medlem
Medlem

forsia på gjeita ekke den grei? 5-6 kansje?vi tar den da:)

kalle
Kloakkim #5665 19/03/2006 2:46 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

ser at du ønsker å klatre en del før kurset, som jeg regner med er en opplæring i klatring på egne sikringer.. Hvis du ikke er helt komfortabel med å sette egne sikringer vil jeg ikke anbefale noen av de lengre klatrerutene. Forsiden på geita er fin (er vel 5+?) men kjedelig å stå midt i veggen og være usikker på om sikringene holder..På Kalle (regner med dere var der ifjor) finnes det massevis av stein og riss som man kan øve seg på. Kan også sette opp topptau for å øve på å sette sikringer, uten å risikere alt for mye. Ellers er det vel bare å skaffe seg klatreførern til Ed Webster.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå