Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trening
#55720 28/10/2008 2:28 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hvordan trener dere foran topptursesongen ? Snøen har endelig begynt å falle lavere her i Midt-Norge så et begynner å krible nå!Er intresert i å høre hvordan dere forbereder dere mot vintern ?

Treningstips
greipfrukt #55721 28/10/2008 3:02 PM
Fersking
Fersking

Ser av profilen din at du liker sykling, og sykling med relativt høy belastning, knebøy og ufall er gode øvelser.

En fin "utfallsøvelse" er å stå med bena i skulderbreddes avtand og manualer i begge hendene. (10 - 20kg) Start med å ta et langt skritt bak med en ene foten og gå sakte ned til leggen er vannrett. Gå sakte opp igjen, før du fører foten tilake til utgangspunktet. Deretter tar du ett langt skritt fremover... (samme fot og prosess) Gjenta øvelsen 10 ganger, før du bytter fot. En annen fantastisk måte å trene opp "stabiliseringsmuskelatur" på, er balansepute. En sånn rund og flat gummipute med luft i. Med denne trener du opp muskelaturen fra rist og opp til hofte. Gir også veldig god støttemuselatur rundt knær.Balanser på denne i 10min daglig, og varier mello å stå oppreist, ned i kjørestilling osv.Jeg tok/røk det enn kaller triaden i desember i fjor. (Leddband, korsband og menisk) I slutten av mars sto jeg på ski i igjen, mye takket være denne puten...

Norsk
greipfrukt #55722 28/10/2008 3:05 PM
Fersking
Fersking

Jepp, jeg er norsk!

Før det hagler inn med meldinger om skrivefeil, beklager jeg de som har vært og de som måtte komme.:grin

Re: Trening
greipfrukt #55723 28/10/2008 6:19 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Hva er vel et innlegg uten skriveleif ? :P

Har trent en del sykkel, men nå i det siste har det vært rimelig kaldt, vått og hustrig, og greier ikke helt å motivere meg til å sykkel i 2 grader, regn og sørvestkuling. Men skal prøve litt på det du har gjort.Har vurdert slik balansepute , hører nå at jeg skal kjøpe ei også! Brukte slike på folkehøgskolen!

Re: Trening
greipfrukt #55724 28/10/2008 6:24 PM
Entusiast
Entusiast

litt offtopic men

Hvordan røk alt det på en gang ? Og måtte du operere? 4mnd er vel rimelig kjapp recovery.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå