Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Nye vinterklær til en grei penge!
#55717 21/10/2008 7:11 PM
Findus Offline OP
Avhengig
OP Offline
Avhengig

dette er mer en artikkel enn et foruminnlegg, men ,men...

vet ikke om folk har lagt merke til at div norske nettbutikker har forstått alvoret av at folk handler på utenlandske nettsider fremfor norske, hvertfall virker det sånn. ser norske nettbutikker som vpg.no groseth-sport.no boardshop.no osv. presser prisene ganske langt ned til å være årets modell av klær (09)...

dette er bra for oss som foretrekker den kjappe leveringstiden og som ikke stoler helt på spådommene om nix toll og avgift for det du handler fra USA f.eks.

dette begynner etterhvert å gjelde ganske få, ettersom jeg har forstått det utifra forumet her, men nå siden prisene faktisk ikke er så verst i norske nettbutikker, hadde det kanskje vært en tanke å kjøpe hos dem og! jeg har ihvertfall erfaring med at prisen går opp i opp om du kjøper i Norge/utlandet...

bare en liten tankevekker til dere som sitter klare til å tømme kontoen på nytt vinterutstyr! butikken du kjøper fra må nødvendighvis ikke ligger over dammen eller skagerak...:wink

over og ut! Findus..

Re: Nye vinterklær til en grei penge!
Findus #55718 21/10/2008 7:18 PM
Veteran
Veteran

word

Enig
Findus #55719 21/10/2008 8:59 PM
Avhengig
Avhengig

Jeg ser også tendensen til at mange butikker (særlig de som mer eller mindre kun selger via nettet) presser prisene ned.

Og det er nok ganske utvilsomt all handelen som nordmenn har gjort over nett med utenlandske butikker de siste årene som har bidratt til det.

Konkurranse har norske butikker godt av. De fleste varene som selges, blir solgt med svært god avanse.

Jeg handler det meste av det sportsutstyret jeg kjøper, hos norske forhandlere. Jeg ser klart fordelen av å ha et personlig forhold til stedet hvor man kjøper en vare.

Men som jeg har nevnt her nylig, jeg kjøpte nye ski hos Sport-Conrad i forrige uke: (fikk de idag! HVOR er er snøen!!??)Atomic Nomad Blackeye med Jester-bindinger, til kr 3700,- totalt!

Ingen butikk i Norge kan matche den prisen, så de har fremdeles en jobb å gjøre på prising av utstyr.

Men, jeg tror nok aldri man får oppleve at norske priser vil ligge på samme nivå som de billigste butikker i Europa og USA. Vi er og blir et høykostnadsland.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå