Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Loften-jakke
#55479 18/02/2005 7:46 PM
netrom Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som kan anbefalefraråde meg å kjøpe norrønas lofotenjakke?Og Gore-tex eller Softshell??

Jeg..
netrom #55480 19/02/2005 12:50 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

... er vel litt inhabil ifht generellt å anbefale Lofoten; men kan i alle fall si att jeg liker både softshell Gtx og hardshell, litt til forskjellig bruk. De fleste som bruker jakken til heisbasert kjøring vil formentlig synes att Softshell Gtx er den mest komfortable pga. kragen og handledsgamasjene samt det mer "stillegående" stoffet. Subjektivt synes jeg også att Softshell Gtx er varmere; noe som kom godt med i januar i år med -20 en del dager. Hardshell er en mer stripet versjon som er litt mer rettet mot bruk som inkluderer hyppig hiking/trasking, topptur og liknende. Hardshell er i veldig lett XCR og puster veldig bra for å være Gtx, tar en del mindre plass i ryggsekken etc. Fargemessig er det jo også stor forskjell; Hardshell finnes i mer krasse farger enn Softshell Gtx, dette betyr jo en del for mange.

Det absolutt beste er vel om du kan ta deg til en butikk og ta på deg begge jakkene; mange bestemmer seg ganske lett når de har jakkene på seg.

takker
netrom #55481 19/02/2005 5:21 PM
netrom Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takker for innspillene. Men har desverre ikke mulighet til å teste noen av jakkene, da jeg bor i utkanten? odda. Men tror jeg vil gå for xcr hardshell, da jeg ser for meg bruken til litt mer helårs fjellaktivitet, kombinert med ei jakke som også er kul i bakken

lofoten
netrom #55482 24/02/2005 6:53 PM
Fersking
Fersking

jeg har lofoten i hardshell versjon. og liker den kjempegodt! Bruker den når jeg kjører i bakken og på toppturer og er veldig godt fornøyd med den!

Men hvem som er best må du nesten teste selv....

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå