Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vannski-hopp
#54310 20/11/2006 11:00 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Driver å sysler med tanken om å lage et vannski-hopp som skal stå klart til neste sommer. Har ingen erfaring med dette, men forestiller meg å bygge det med ca 20-30 ?? grades vinkel ut på hoppkanten.Planene er å legge 4, eller 6 store flyte-tønner, så bygge rundt. Må ver være en ca 2-3 meter langt og vertfall 1 meter brett. Har sett et hopp i forbifarten og der var overflata av hoppet dekket med "dørmatte" eller et slags kunstgress-dekke.

Noen som kan gi meg tips til dette? Og hvilke vannski bør brukes. Er jo bare for å kose oss litt så jeg gidder ikkje investere i proffe-vannski spesiallaget til hopping, men lurer veldig om jeg kan hoppe med vanlige vannski?? Hva skjer eventuelt med finnen under skia??

Mottar tips med takk

Vannski
Langanesn #54311 20/11/2006 11:24 PM
Fersking
Fersking

Jeg er alt annet en en ekspert på området, men jeg tror faktisk det beste er å hoppe med de mest slitne twintipsa du har, heller enn vannski. Det er også vanlig å belegge med slik "kunstgress" som du kaller det. Husker ikke varemerke-navnet, men det heter noe super-turf-ettelleranna... Ish.

fart og air
Langanesn #54312 21/11/2006 10:35 AM
Medlem
Medlem

det jeg ville lagt vekt på hvis jeg skulle bygget vannhopp, er god fart slik at man får mye air!

og jeg ville bare funnet meg et par gamle men fortsatt brukbare ski som du ikkje ville savnet hvis de forsvinner!

Vannskihopp
Langanesn #54313 21/11/2006 11:00 AM
Ringrev
Ringrev

Tror at det han mener er et vannskihopp som ligger ute i vannet, og ikke et hopp for vanlige ski i vannkanten..?

Du/dere bør ha endel erfaring med vannski før dere prøver dere på hopping, uansett bør dere begynne med et lite hopp med lite sprett/vinkel og lav fart.Et par gamle flate ski eller hoppski er best, og finnene må uansett av, de knekker på første hopp.

Astroturf kan vel fint brukes, også gulvbelegg eller bare høvla treverk, bare det er glatt.Hoppet bør være nedsenket litt i inngangen for å unngå å få skia under kanten (veldig vondt), og må ellers ikke ha utstikkende elementer som man kan skade seg stygt på ved en tryning.Og det må selvsagt være godt forankra så det ikke flytter på seg.

Vannskihopp er et prosjekt det er greit å gjøre skikkelig. Det er også viktig å bruke våtdrakt, vest og hjelm.

Det er sikkert mulig å få en mer detaljert oversikt over detaljer hos vannskiforbundet:

www.vannski.no

skal ligge på vannet ja
Langanesn #54314 21/11/2006 1:52 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hoppet skal ligge på vannet ja, ikke i vannkanten. Vi synes vi har ok erfaring med å stå på vannski så vi søker nye utfordringer.

Takk for tips. Prosjekt: "lage vannski-hopp", blir en realitet i løpet av vinteren.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå