Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bruktmarkedet
#53757 04/01/2008 12:57 PM
Animal Offline OP
Ivrig
OP Offline
Ivrig

Jeg har veldig lyst til å vite hva andre synes om bruktmarkedet og om de som har solgt eller kjøpt er tilfreds.

Selv har jeg spesielt kjøpt men også solgt, og er veldig tilfreds med alle handler.

Jeg mener at det er en del overprising, men har selv uteliggende 3 par telemarkstøvler (toppmodell Scarpa) med forskjellig kvalitet (3 årganger) hvor jeg ikke engang har satt på pris, bare "det blir vi enige om". Men har ikke fått en eneste respons.

Meninger?

Både og.
Animal #53758 04/01/2008 1:44 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Har både kjøpt og prøvd å selge saker på bruktmarkedet. Lettere å få kjøpt enn å få solgt, men det har kanskje betydning at det eg ville kjøpe var meir kurant og attraktivt enn det eg ville selge. Kjøpte forresten telemarksko, men dine var feil størrelse... Igrunn godt fornøgd, flott at vi har eit slikt marked, ikkje minst miljømessig hvis vi ser litt stort på det.. Fint at ting kan bli brukt i staden for å stå i bua og bli gammalt og ubrukelig. Liker ikkje så godt brukogkast.

Animal #53759 04/01/2008 2:41 PM
Medlem
Medlem

Jeg har udelt gode erfaringer med bruktmarkedet og har benyttet det flittig til både kjøp og salg. Når det gjelder prising så er får folk sette den prisen de vil, den bør uansett være diskutabel. Har ennå ikke opplevd å betale "full" pris på noe jeg har kjøpt her. At enkelte har uforholdsmessig høye priskrav får så være, men at det er lett å gjøre gode dealer er det ingen tvil om. Det kan være lettere å få solgt "kommersielt" utstyr på finn.no, men når det gjelder mer spesialisert utstyr er markedet uovertruffent. I tillegg handler man av entusiaster, som svært ofte tar godt vare på utstyret sitt. Og av og til selger man til folk som virkelig setter pris på det du har å selge, og da er det ekstra stas! Kanskje litt sentimentalt, men det er alltid hyggelig at de gamle godskiene havner hos en som setter sem høyt og gleder seg over dem!

Overgang til NTN
Animal #53760 04/01/2008 2:54 PM
Medlem
Medlem

Det ser ut som det har vært veldig mange par med Scarpa T1 til salgs på bruktmarkedet den siste tiden. Vil tro at overgang til NTN har mye og si, folk dumper gamlebootsa til fordel for det nye systemet. Videre har det har vært mange gode dealer å få på fjorårets T1 fra ulike butikker.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå