Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Legg smerter, noen forslag???
#53710 26/01/2008 4:54 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

heisann...viste ikke helt hvilken kategori jeg skulle legge dette tema, men håper på å få noen svar her.jeg har lenge slitt med å få vondt i leggene foran når jeg kjører ski, har parksko og det har hjulpet litt men fortsatt vondt, er det noen som har noen smarte ideer eller noe de vet fungerer. har prøvd bla. leggbeskyttere var en fyr som sa jeg burde prøve men funka dårlig for meg... håper på svar:)

legg
Steffen... #53711 26/01/2008 8:01 PM
Avhengig
Avhengig

hvis det lugger på leggene, klipp bort ulla.. har jeg gjort. glattbarberte legger, dritlekkert. men seriøst, det funker litt..

ellers bør du ha noen myke støvler. hvis du kjører med stive støvler og lander mye i fakie og bakpå på hopp, så vil det øke sjansene for å få legghinnebetennelse og DET vil du ikke ha.tips: løs opp bindingene litt øverst, eller kjøp deg rett og slett bare en "jibbe-støvel"ait

takk..
Steffen... #53712 26/01/2008 8:54 PM
Entusiast
OP Offline
Entusiast

hehe, ja fått høre den barbere leggene fra folk:winkfår se om jeg får stilt inn skoen på noe mykere mer flex foran...takk for råd.

Re: Legg smerter, noen forslag???
Steffen... #53713 27/01/2008 10:25 AM
Fersking
Fersking

Etter en skitur bør du være flink til å tøye ut fremsiden av leggen, det vil hjelpe som forebyggende tiltak. Sett deg med fremsiden av leggen ned på gulvet eller bakken. Sett deg så med baken ned på helene. Rett ut fotbladet så mye du klarer, det vil strekke i bunn av legg og topp av vrist i starten(om du da ikke er myk der fra før).Lykke til

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå