Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Klatring og telting i Tønsberg???
#53433 29/05/2008 12:49 PM
VibekeB Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har fått meg sommerjobb i Tønsberg, men skal bo i Asker. Tenkte derfor å kombinere jobb med litt klatring og windsurfing på ettermiddagene. :cool

Finnes det fine klatreruter/buldring i Tønsberg-området? Jeg ligger på rundt 6'er nivåer. :grin Og er det noen som er gira på å klatre ute der i sommer? Evt. windsurfe laugh

Jeg tenker å pendle med enten tog eller bil, men hvis det finnes noen fine teltplasser kan det hende jeg "bosetter" meg der noen av ukedagene. Så hvis det er noen som har tips til plasser det går ann å telte, helst gratis, så er det bare å rope ut =)

Vibeke :wink

Re: Klatring og telting i Tønsberg???
VibekeB #53434 29/05/2008 4:31 PM
Fersking
Fersking

Heisann

Stikk til Hvasser. Hvasser er en perle av en øy som ligger 30min fra Tønsberg helt ytterst av øyene Nøtterø, Tjøme, Brøtsø og til slutt Hvasser. Hvasser Syd er perfekt på sør-vesten på ettermiddagen om sommeren. Tjønneberget (lenger vest for Syd under militærstasjonen) har en rekke buldre og kilesikra ruter. Det er noen "toppankere" der, men ikke stol på disse. Har alltid med et lite rack når jeg er der.

MEN... hvis du er gira på å pusse litt i sommer, så har jeg planer om å få frem noen fler linjer der og bytte ut toppankere og bolte ruter som ikke kan gås naturlig. Meget idyllisk plass! Bare å rulle seg ut i vannet etter støtinga.

Når det gjelder telting, så er det ganske strengt på øya. Rundt klippene er det masse hyller, overheng, grillplasser osv osv. Dette er et friområde. Null stress og bo der ute. Glem teltet!!

Lykke til. Kanskje vi sees. Ta med børsten!

ChristianHvasser-traver i de siste 22 år

VibekeB #53435 31/05/2008 8:02 AM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!Er fra området men snakk med Petteredderkopp her på FF! Han holder på å rense og skru ruter på Ramberg. Der er det masse muligheter men fortsatt under utvikling.

Utover det er det et crag på Husvik, ellers stort sett bare kortere ting som nevnt men masse bra buldring (sjekk bouldering.no). Mye skarp granitt...

Telting kan du gjøre "overalt"...spesiellt ut på øyene er det veldig lettvint.

VibekeB #53436 06/06/2008 1:41 AM
VibekeB Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hvasser er en sann perle ja, så har store planer om en del surfing der ute i sommer :razz Jeg har ikke gått noe naturlig og har aldri prøvd å pusse/bolte ruter, men jeg sier aldri nei til å lære noe nytt. Jeg er i hvertfall veldig gira på å klatre og buldre der i sommer....føler abstinensene allerede...

Jeg begynner på jobb nå mandag (9. juni), så hvis noen skal ut å buldre eller klatre om ettermiddagene/kveldene så blir jeg veldig glad for en telefon (48 25 24 18). Jeg har tilgang på bil.

Om været er fint så trenger jeg nok ikke telt nei....bare to trær til å rigge en slackline opp i og jeg er fornøyd :grin

finvær
VibekeB #53437 08/06/2008 11:02 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det er alltid finvær på øya, så det ække noe problem.:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå