Dette har såvidt vært oppe til diskusjon før, men fremfor å drive heavy lurking, velger jeg å lage en ny forum-thread, for å forsøke å kaste nytt lys over saken.
Det finnes alt for mye av disse "noen som vet når parken i hemsedal åpner"?-artiklene.Jeg har det intrykk av at størstedelen av slike artikler kommer fra uvitende brukere som ikke kjenner reglene, og ikke helt vet hva de gjør. Stereotypen er 14 år, registrerte seg for 5 minutter siden, og er litt trigger happy på å utforske ff.Jeg vil ikke tro at ff kommer med en snarlig løsning på dette problemet, og oppfordrer av den grunn til Vigilante-FF!
Det vi som (opplyste) brukere bør gjøre er å ta loven i egne hender, informere brukerne som begår feilsteg om at slike artikler kanskje hører bedre hjemme.En positiv og konstruktiv ff-mail til rette vedkommende vil kunne redusere sansynligheten for at vedkommende begår samme feil gjentatte ganger.
Det eneste en overflod av slike artikler vil kunne føre til, er en innføring av forhåndsgodkjenning av brukerartikler fra ff sin side. Dette er ikke positivt på noen måte for utviklingen av ff.
Jeg håper at FF etterhvert vil kunne lage en bedre løsning, hvor brukere kan rapportere inn artikler som ikke er i tråd med retningslinjene, samt gi brukerne mulighet til å selv slette artikkelen. En generell informasjon om retningslinjer for det aktuelle bidraget på samme side som input-boksene for bidrag vil også kunne være med på å redusere sansynligheten for feilsteg fra brukerne.
vigilante FF!