Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vigilante FF!
#52970 12/04/2005 9:31 AM
seventh Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Dette har såvidt vært oppe til diskusjon før, men fremfor å drive heavy lurking, velger jeg å lage en ny forum-thread, for å forsøke å kaste nytt lys over saken.

Det finnes alt for mye av disse "noen som vet når parken i hemsedal åpner"?-artiklene.Jeg har det intrykk av at størstedelen av slike artikler kommer fra uvitende brukere som ikke kjenner reglene, og ikke helt vet hva de gjør. Stereotypen er 14 år, registrerte seg for 5 minutter siden, og er litt trigger happy på å utforske ff.Jeg vil ikke tro at ff kommer med en snarlig løsning på dette problemet, og oppfordrer av den grunn til Vigilante-FF!

Det vi som (opplyste) brukere bør gjøre er å ta loven i egne hender, informere brukerne som begår feilsteg om at slike artikler kanskje hører bedre hjemme.En positiv og konstruktiv ff-mail til rette vedkommende vil kunne redusere sansynligheten for at vedkommende begår samme feil gjentatte ganger.

Det eneste en overflod av slike artikler vil kunne føre til, er en innføring av forhåndsgodkjenning av brukerartikler fra ff sin side. Dette er ikke positivt på noen måte for utviklingen av ff.

Jeg håper at FF etterhvert vil kunne lage en bedre løsning, hvor brukere kan rapportere inn artikler som ikke er i tråd med retningslinjene, samt gi brukerne mulighet til å selv slette artikkelen. En generell informasjon om retningslinjer for det aktuelle bidraget på samme side som input-boksene for bidrag vil også kunne være med på å redusere sansynligheten for feilsteg fra brukerne.

vigilante FF!

Brukerartikler
seventh #52971 12/04/2005 9:40 AM
Fersking
Fersking

Takk for gode innspill. Flott hvis brukerne kan gi hverandre feedback for å dyrke frem en god "kultur". Vi er enige i at brukerartiklene ikke har fungert helt etter hensikten. Kvikke brukere vil ha oppdaget at "gode" artikler blir premiert med plass på forsiden, men det har ligget mye søppel på artikkelsiden (til tross for at mye er slettet).

Vi vil forsøke å gjøre ting enda mer pedagogisk i neste oppgradering.

Enn så lenge kan dere lese de enkle reglene for Fri Flyt på denne siden: http://www.friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=50295&zone=100&contenttype=

Enig
seventh #52972 12/04/2005 9:44 AM
Entusiast
Entusiast

Vil si meg enig i innlegget, og registrerer med glede at Hr. Waage Nilsen allerede har registrert problemet. Topp!

Enig..
seventh #52973 12/04/2005 10:02 AM
Medlem
Medlem

Veldig enig med seventh.

En annen ting som kunne vært bedre er søkemuligheten i forumet. Veldig ofte dukker de samme spørsmålene opp igjen og igjen. Det fører til at svarene som kommer blir korte og intetsigende. Særlig diskusjoner av typen "hvilken ski" ender ofte opp med 20 svar av typen "xxxx ruler!!!!!!!!! Jeg har talt!!!!!!!". Lengre og utfyllende svar, gjerne med en relativt saklig vinkling, er noe jeg tidvis savner her.

Senest i dag dukket det opp et spørsmål om forskjellen på p12 og p12 jib, som jeg er ganske sikker på at er svart på tidligere. Desverre virker ikke søkefunksjonen med firefox under linux (vet ikke helt hvorfor), så jeg gav opp å finne den tråden.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå