viser det seg at det var www.berg-tatt.no som kom med det billigste tilbudet! (tau, kalkpose og kalk). Har sendt mail til de fleste. Jeg ringte selvsagt også Ute. Det viser seg at Mammut Tusk, som flere av nettsidene selger (og jeg spurte om), ikke egner seg som annet enn topptau! (skal ikke lede med det engang), noe som ikke er nevnt på noen av sidene. Så etter å ha silt ut mammut tusk og de som ikke kunne gi meg et tilbud i nærheten av tusenlappen, sto vpg, berg-tatt og Ute igjen. Både bergtatt og Ute solgte et impregnert tau (roca, som forøvrig Ute mente var av de bedre tauene) til hundrelappen mer, sto det mellom disse to! (impregnert tau koster ofte flere hundre mer en uimpregnert) Etter frakt slo fraktisk berg-tatt Ute på prisen med en hundrings, men da jeg er en utålmodig og rastløs person dreit jeg i den hundrellappen og kjøpte tau hos Ute i dag 
Så vinneren er vel egentlig Berg-tatt, men Ute på en close 2. plass og vpg i helene!
De andre jeg mailet med var:XXL.noOsloSportslager.no(ingen av disse hadde tau i min prisklasse)
Sportsnett.noBratt.no(mammut tusk tauet som jeg ikke ville ha likevel, bratt.no kom med et veldig fint tilbud!)
Altitude.no(hadde faktisk ikke tau)
Det som fungerte best var å sende en mail og spørre om et tilbud til den prisen du har råd til, i mitt tilfelle 1000 kr for tau, kalkpose + kalk (endte selvfølgelig opp på 1450, menmen.. fikk et supert tau da)
Så nå vet dere det hvis dere skal ha et rimelig tau! Er jo positivt at alle var raske på å svare osv! Så å kjøpe klatreutstyr på nett er ingen dum ide! De fleste tar 95,- i frakt!
Oi den ble lang den!