Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
rendering - trenger hjelp fort !!
#51849 06/09/2010 6:41 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

hei dere , jeg har nettopp kjøpt meg canon 550D , og har i den anledning fått laget en liten test film med skating og inlines og slikt. Den er ferdig redigert også, men når jeg skal rendre den til pc minnet fra sony vegas, får jeg opp en feilmeldig som sier at jeg har problemer med minnet på pc'en. Nå har jeg da slettet ca 200 små filmer som rommer tilsammen 15 GB. Men jeg får fortsatt samme feilmelding , noen som kan hjelpe meg ? som vet hva jeg skal / kan gjøre ?

.
SamuelTrå #51850 06/09/2010 8:19 PM
Avhengig
Avhengig

Bruker ikke samme program,men sånn jeg kan forstå det så er det minnet på din pc ikke en full harddisk som lager fuzz....

Hvor stort minne har du på din maskin? Redigerer selv på en laptop m 4gb minne og det funker helt fint. Steng av alle andre programmer som du ikke trenger så maskinen kun trenger å jobbe med videoen din.

Det kan være nok,men jeg er ikke noe data geni..

Lykke til!

Re: rendering - trenger hjelp fort !!
SamuelTrå #51851 06/09/2010 10:21 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

det går fortsatt ikke, jeg har slettet nesten alt jeg har på pc'en nå , men det står fortsatt at jeg har "problem with memory". noen som har noen tips eller ?

SamuelTrå #51852 07/09/2010 11:23 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Det har ingenting med hvor mye plass du har på hardisken. Det har med hvor mye RAM du har på pc'en.

Som ole-kr sa så bør du lukke alle unødvendige programmer når du skal rendre. Hvis ikke det fungerer kan du dele opp filmen første gang du rendrer. Det vil si først rendre 1 minutt og så minutte etter. Og så etter det sette det sammen og rendre alt. Er som regel det jeg må gjøre :wink

SamuelTrå #51853 08/09/2010 9:40 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Sitat Lynne:Det har ingenting med hvor mye plass du har på hardisken. Det har med hvor mye RAM du har på pc'en.Som ole-kr sa så bør du lukke alle unødvendige programmer når du skal rendre. Hvis ikke det fungerer kan du dele opp filmen første gang du rendrer. Det vil si først rendre 1 minutt og så minutte etter. Og så etter det sette det sammen og rendre alt. Er som regel det jeg må gjøre :wink

takk for hjelpen laugh

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå