Har ett dilemma med att välja hjälmkamera och det är småbråttom, så hoppas att nån kan hjälpa mig på traven.
Jag väljer mellan Contour 1080p HD och GoPro HD. Båda har fördelar över den andre och ingen överglänser den andre mer än på små detaljer. Användningsomårde är primärt Snowboard och DH mountainbike. Är dock även dykare så finns ett ev användningsområde där också. Har dock en vanlig digitalkamera med dykhus till, så inget måste utan mer en bonus.
Har läst otaliga reviews och sett otaliga filmer, men när man väl bestämt sig så hittar man något som gör att de ligger lika igen.
Sammanfattningsvis av det jag läst och sett så är det här min uppfattning av kamerorna:
Contour+ bättre skärpa + Smidigare mounting+ Sticker inte ut som en trädgren från skallen+ mjukvara inkluderat+ 2gb minne inkluderat
GoPro+ bättre färger+ bättre ljud+ fler tillgängliga inställningar på plats+ Vattentätt hus till 60m
Hade det inte varit för att GoPro'n sticker ut som fan från skallen och man riskerar fastna i allt från trädgrenar till jag vet inte vad. Så hade det varit ett köp. Men verkar väldigt opraktiskt.
Alla erfarenheter som kan hjälpa mig uppskattas. Måste beställas idag eller i morgon.