Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
VIDVINKEL.
#50774 09/05/2006 5:40 PM
Aamli Offline OP
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Jeg har tenkt å kjøpe nytt vidvinkelsobjekt til mitt panasonic nv-gs120, må man ha panasonic objekt da, eller går det ann med andre merker?Blir bildet helt "rundt" hvis jeg har o,5mm? og er det noen som vet om priser og slikt?

takker for svar!

halla
Aamli #50775 25/09/2006 10:44 PM
Fersking
Fersking

du må selfølgelig ikke ha panasonic wideangle. men det beste er å ta med kameraet sitt i butikken og teste på.. så ser du også hvor stor du vil ha.. godt mulig du må bruke adaptere for å få en så stor wideangle på en så liten linse som du har men skal gå.. jeg har en som passer til ditt kamera som er nesten 180 grader.. den er svæær lehom..er ikke helt sikker på om bilde blir helt rundt med 0,5, tror du må ha mere.. 0,3 eller noe.. men du får ikke bildet helt rundt om du ikke har fisheye.. er ganske stor forskjell på fisheye og wideangle..er helt avhengig av merker osv. osv. på pris og sånt, men tipper fra rundt 2000-6000 tusen for en bra 0,3 wideangle/fisheye til ditt kamera.. OM du finner noen som passer.. for det er ikke store plassen på linsa di, til å skru på..

eirik

Raynox
Aamli #50776 26/01/2007 2:50 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Raynox lager rimelige og gode vidvinkel/fisheye/semi-fisheye -linser. Har selv en Raynox x0.6 linse som jeg kjøpte på www.adorama.com. Kostet ca1000. www.fotodiox.com har jeg også handlet hos. Begge er like seriøse. Bare pass på at linsen passer størrelsen på kamera. Hvis ikke... fortvil ikke. Det fins noe som heter "step-up" og "step-down" ringer...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå