Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
sony objektiver til canon kamera
#50134 11/08/2010 8:07 PM
erikman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

Har planer om å bytte fra Sony til Canon etter som SOny ikke ser ut til å slippe noe nytt kamera som er noe tess for mitt bruk. Men problemet er at jeg har en del objektiver til mitt Sony kamera så lurer på om det finnes noe slags form for Converter ring som gjør at jeg kan endre fatning på på objektivene mine til Canon EF

Re: sony objektiver til canon kamera
erikman #50135 12/08/2010 11:42 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Hei!Gratulerer med et klokt valg, canon er tingen;)Så vidt jeg vet så finnes det ikke noen konverter ring fra Sony til Canon, bare andre veien.Dessuten vil jeg rådet deg til å droppe konverteringsringer. Du mister autofokus etc, og har dermed en manuell linse.Jeg selger forresten et strøkent Canon eos 40D hus med litt stæsj, hvis du er interessert;)

Re: sony objektiver til canon kamera
erikman #50136 13/08/2010 12:35 AM
erikman Offline OP
Entusiast
OP Offline
Entusiast

er klar over at jeg mister AF men lurte bare på om det var mulig:wink

Og takker for tibludt...men er i grunnen ute etter et SLR som har video så det blir nok 550D...selv om jeg ikke er så fan av hastigheten på det, kunne fint hatt litt flere bilder i sekundet. men hvis du selger linser og lignede kan jeg være intresert

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå