Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
New Zealand
#49201 29/09/2005 5:50 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

Er det noen som har noen info om nz? skal dit i april mai en gang.takker og for info om fiji, og bankok.

bangkok
snøsprøyt #49202 29/09/2005 6:21 PM
Fersking
Fersking

har ikke mye tips om nz enno.. menmen.. skal dit om tre uker.. og fiji etter det, kan sikkert fortelle litt etter det...

bangkok.. dra til hao san rd. mo oppleves, masse salgs boder cafeer, barer, resuranger, hoteller, beckpakkere osv...

men ville ha kommet meg ned derfra til noen strender ganske fort, slikt folte jeg det i vertfall. mye mas og kjas der..

hilsen alex

ps. i kuala lumpur..

fint her foresten du bor ta deg en tur....

NZ - land of the maouri
snøsprøyt #49203 29/09/2005 7:11 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

http://new-zealand-travel-guide.com/

et must!!http://www.queenstown-nz.co.nz/bør se Arrowtown - Fjordlands (padle havkajakk - vannfly)

http://extremegreenrafting.com/gutta er gale - test grenser.. helirafting - hangliding - bungy from the worlds largest bungydrop - these guys invented the sport..må ta juvvandring i queenstown - en enorm opplevelse..

kast deg på kiwi-experience og reis landet på langs..

lover deg at du ikke har lyst til å reise derifra.. utrolig herlige mennesker..

god tur..

Lei bil på NZ
snøsprøyt #49204 29/09/2005 10:37 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Vi var tre stykker, og sparte ca 50% av prisen på å ta buss ved å leie en stasjonsvogn. April/Mai = sen høst, hvertfall på sydøya. Mt. Cook og Queenstown er steder verdt å besøke på Sydøya, Rotorua og Auckland på nordøya har bra uteliv. Er et utrolig fint land, men ikke vær for brå på gasspedalen. Onkel blå ser deg(meg) på den sydlige halvkule og. God tur.

nz
snøsprøyt #49205 05/10/2005 7:54 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

kult å se at folk har vært ute å reist litt, og gidder å dele røverhistorier.ruten min er norge - LA- fije- nz- bankok- delhi- hjem.

skal love dere røverhistorir etter turen..

yeah
snøsprøyt #49206 17/11/2005 9:07 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

yeah

nz
snøsprøyt #49207 22/02/2006 3:35 PM
Fersking
Fersking

lei bil evt bobil dersom du har mulighet! fri som fulgeln da smile etter en dag eller to er du fortrolig med å kjøre på "feilside" og du setter ikke igang vindus-viskeren når du egentlig skulle blinke... men vær obs på trafikken! det kjøres fort også på smale dårlige veier!

mye bra er nevt her, men anbefaler deg å stoppe opp i christchurch the garden city - en del bra klatrefelt og en herlig by! anbefaler surfing ex ved taylors mistake (christcurch). folk blir vennligere jo lenger sør du kommer, det opplevde iallefall jeg! ville kanskje ikke brukt tid på fjordlands..får litt følelsen av å være i norske fjorder samt at det er laaaaangt å kjøre til/fra! god tur til

Drit i byene
snøsprøyt #49208 22/02/2006 4:32 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Ivertfall Auckland. Skitvær og ikkeno annet å oppleve enn i andre byer. Roadtrip med gassgrill, telt, surfbrett og masse impuls er den beste måten å oppleve dette landet på. Folka er skikkelig avslappa, masse hyggelige locals å bli kjent med, samtidig som det er utrolig mye packpakkere langs deres ruter på godt og vondt. Utrolig mye flott natur - Nordøya er utvilsomt undervurdert. Se forøvrig raftbilde fra NZ på min side.

nz
snøsprøyt #49209 23/02/2006 8:29 PM
Medlem
OP Offline
Medlem

det blir nok en bil i nz ja..har snakket med fler som har vært der, og alle sier klart, bil.skal prøve å leie en stor jækel av en billig bobil. så hvis noen har en kompis i nz, med stor bobil, som digger nordmenn med halvdårlig råd, kontakt meg...

Kan desverre ikke legge nz på skrytelisten ennå
snøsprøyt #49210 23/02/2006 9:01 PM
Entusiast
Entusiast

men jeg vet at nz har utrolig strengt innreise regime hva biologisk materiale mm. angår.Så dersom du ikke vil ha bagasjen rangvendt og støvsugd, så bør du være påpasselig til hva du sier dersom du har med deg våtdrakt, vadere (sør-øya har fantastisk ørretfiske) eller lignende som kan bære med seg ulumskheter.

Det var det lille jeg kan bidra med av kuriosa nz-info.

nz og fiji
snøsprøyt #49211 24/02/2006 5:17 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

heisann, har bodt i nz i 5 måneder og kom tilbake for 2 dager siden, var også i fiji i 1 måned.hvor kan en starte, jeg var faktisk bare på nordøyen, 99% vil nok annbeafale å stikke til sør også, men jeg var blakk og elsker å surfe så jeg ble på nordøyen, sørøyen kan nok ligne litt på vestlandet her i norge, men er selvfølgelig verdt å utforske, dra til dunedin, queenstown og christchurch hvertfall, der skal du få litt og gjøre. Tapou er et flott mekka for div aktiviteter på nordøyen med 4 play som er fallskjerm, strikkhopp, jetboat og helekopter for NZD399 (ganger med ca 4,5) som er billig! og annbefales. Fra Tapou kan du også gjøre tongariro crossing som nok er en av verdens fineste dagsturer, annbefales sterk, fantastisk natur, ta mt. ngaoharoe på veien også, det er mt doom fra ringenes herre, og alle scenene fra mordor var filmet der. Om du er intr i surfing dra til raglan og mt.manganui fantastiske plasser begge to, mt.manganui er kanskje min favorittby i verden, raglan er sannsynligvis the worlds best left hand point break, say no more, fantastisk bra forhold der. kjøp lonely planet boka, der skal du ha bra info om det som er værdt å gjøre og se. Fiji, tror april er i regntiden så da kanskje du slipper å bade i div myggoljer, jeg bodte i privat og hadde infeksjoner i mange sår, så vær forsiktig og ta med gode renseting for sår+++, er stort sett resortene som drar turister der, og de er flotte alle sammen, jeg var på nordøst kysten, om du har spm er det bare å fyre løs

Re: New Zealand
snøsprøyt #49212 25/02/2008 4:41 PM
Fersking
Fersking

Endelig! Tusen takk for info. Lett lenge etter noen som har vært i landet med litt erfaringer.Flytter til NZ neste år, skal studere 2. klasse almenn der :grin har undersøkt masse og fant ut at nz må være paradis for en med mine interesser, men fortsatt er jeg ganske fersk og vet ikke så mye. Noen med erfaringer som kan hjelpe meg litt? noen tips på hva jeg bare MÅ gjøre der nede?

Re: New Zealand
snøsprøyt #49213 25/02/2008 4:43 PM
Fersking
Fersking

Spesielt surf- og snowboardspots! thanks

jepp!
snøsprøyt #49214 25/02/2008 8:47 PM
Avhengig
Avhengig

Sitat WakErik:Spesielt surf- og snowboardspots! thanks

surfing: som nevnt over her, mount manganui og ragland...ragland er et PARADIS for surfere!

fjøl-kjøring: snow park er vel beste alternativ.har ikke vært der og vet desverre ikke hvor i NZ den ligger, men den skal visst være god som gull!:wink

lykke til!

Misunnelig!!!
snøsprøyt #49215 11/03/2008 12:27 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Forst vil jeg si GOD TUR!!! Gled deg masse..Har vaert der 3 ganger og har virkelig blitt bitt av basillen...

New Zealand har mye aa tilby... Virkelig adrenalinens land.. Er enig med de andre.. Skaff deg bil,gjor overnattingsmulighetene mye bedre,billigere og enklere..Kan saa og si campe overalt.. Og saa mye bedre enn aa maa vaere avhengig av buss..

Det kommer annpaa hvor lenge du skal vaere og hva du har lyst til aa gjore...April/mai er en kjempefin tid.. Dagene kan fortsatt vaere varme og fine men kveldene litt mer kjolig.. Pluss at dette er ikke hoysesong..

Godt tips paa naar du skal kjope bil , er aa gjore det i de store byene.. Mye mer og velge mellom .. Og kan ogsaa vaere mye billigere...

Nordoya er fullt av muligheter og ganske forskjellig fra soroya.. Og det er lett og reise mellom de to oyene..

ta kontakt hvis du onsker mer info...

Paraparaumu
snøsprøyt #49216 31/03/2008 5:26 PM
Fersking
Fersking

Heihei

Jeg skal til Paraparaumu, nord for Wellington, noen som vet noe??! laugh

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå