Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Skiing in India
#49053 05/11/2006 7:10 AM
FrankM Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei,

Noen som har kjennskap til skisteder i India? Eventuelt også andre steder i Sør Asia?

Bor for tiden i Sri Lanka og litt langt fra den deilige snøen i Norge og Europa, men begynner å bli desperat etter å spenne ski på beina igjen. Så derfor lurer jeg på om noen har erfaring med steder og muligheter for skikjøring i nordlige India og/eller andre steder i nærheten?

Tips om konkrete steder, om hvor man kan finne mer og god informasjon, beste tider for å reise dit, ikke minst hva som er bra med stedet, etc er alt av interesse!!

Takk!!

hmm
FrankM #49054 05/11/2006 11:59 AM
Medlem
Medlem

har ikke hørt om no steder i india... men det er jo i kina og japan...

Re: Skiing in India
FrankM #49055 05/11/2006 1:06 PM
Entusiast
Entusiast

Langley hadde et indisk sted i katalogen sin ifjor. Det er med på Free Radicals Rising også.

Gulmarg - Kashmir - Himalaya - India

Gulmarg 2008
FrankM #49056 28/09/2009 9:45 AM
Fersking
Fersking

skrev dette til "selveste" på en annen tråd.

Hei! Jeg var på ski i Gulmarg i 2008 og er den beste skiferien jeg noe sinne har hatt. Pudder og kjøring fra 4200m til 2500m på det beste En bør ikke dra til Kashmir for en ren skiferie, men mer en opplevelsesreise med ski på kjøpet. Å bo på husbåt på Dal Lake i Srinagar feks er noe en MÅ få med seg. Været er ustabilt og anlegget sliter med nedetid. En bør minst være der i to uker skal en være sikker på å få fine dager på fjellet. Selv var jeg svært heldig og toppheisen gikk 10/12 dager jeg var i Gulmarg. Det å reise i Kashmir så jeg ikke på som noe farlig. Det er lenge siden sist turister ble kidnappet og urolighetene i distriktet angår ikke turister. Som Underdog nevner er det en fordel å ha reist litt rundt i verden før en drar hit da en fort havner i mange rare situasjoner. Fly til Dehli fikk jeg for rundt 7000 og fra Dehli til Srinager til rundt 1800. Overnatting i Gulmarg koster fra 100-500NOK pr natt alt etter standarden en vil ha. Med andre ord mye dyrere enn resten av India.

Kunne skrevet side opp og side ned om turen dit, så du får slenge en mail til sjetil@hotmail.com hvis du er interessert.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå