Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Klatring på Tenerife
#4902 28/11/2006 7:41 PM
Vagvær Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

På grunn av gjentatte kalde juleferier med mye ribbe og lite skikjøring drar jeg sammen med 3 kamerater til Tenerife fra julekvelden til nyttårskvelden.Skal ha leiebil hele uka.Har lest en del om feltene i Klatring og på nettet.Noen som har vert der i det siste??Er vel Arico og Guia d Ìsora som er de beste stedene??Hvor finner vi beste føreren, er det noen klatrebutikk der osv.??Tips mottas med takk:)

Tenerife i jula
Vagvær #4903 28/11/2006 9:12 PM
Medlem
Medlem

Jeg var der i fjor jul. Det er fint i Tenerife. Jeg brukte føreren du finner på www.rockfax.com. Den er helt ok, selv om det står noe annet i Klatring. Jeg var bare på craggene Martianez (som ligger nord i nærheten av Puerto de la Cruz) og Arico. Arico er et fint felt med mye forskjellige grader. Martianez er også fint, hvis du bor i Puerto er det kort vei med bil. Klatrebutikk tror jeg ikke du skal regne med, selv om du helt sikkert finner noe i de største byene, dette sjekket jeg ikke selv.

Klimaet på den tiden av året er normalt sett bra. Vi hadde to dager med lett regn, og resten opphold og sol. Meget fine klatreforhold stort sett hele uken. God tur.

Hva med Kite?
Vagvær #4904 29/11/2006 3:51 PM
Fersking
Fersking

Tenkte en tur dit selv før jul. Er det verd å ta med kiten i tillegg til klatrerack?

Turen over!!
Vagvær #4905 02/01/2007 8:10 PM
Vagvær Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Da er jula og Tenerife turen over!!Klatringen der var helt super, vi kom ikke lenger enn til Arrico feltet men bare på dette området kunne jeg lett vert en måned uten å gå lei av alle de bra rutene!!Rockfax føreren fungerte også helt greit, selv om vi stiller noen av graderingene litt i tvil. (Enkle i forhold til graden)Absolutt å anbefale, tempraturen lå på 20-25 grader og var helt grei......:)

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå