Nivået i NorgesCupserien er ganske forskjellig, det er et vidt spenn. Alt fra WorldCupklatrere til lokale helter er med.
I konkurranser klatrer man så langt man kommer, du trenger ikke toppe en 8/8+ kvalik for å være med. Mitt mål er stort sett å komme til finalen og så tar jeg resten som en bonus...
Moroa sånn jeg ser det går ut på følgende:
1) Sosialt - konkurranseklatrerne er gjerne mer laid-back enn selvhøytidelige redpointere på cragget. Kult å møte nye folk.
2) Gutsing - selve klatringa er utrolig gøy - du drar på mye mer enn du vanligvis gjør; skikkelig rush
3) God treningsmotivasjon
Dersom du er under 19(?) er du dessuten junior, der er nivået ennå mer varierende og det sosiale er bra i fokus
Anbefaler å bli med på en NorgesCup eller to. Den lokale klubben sponser sikkert kontigenten. I de siste årene har kvalikrutene blitt skrudd slik at alle skal få klatre noen meter - så du kommer sikkert et stykke på vei.
Husk ellers: Alle klatrerne tenker bare på sin egen klatring - de bryr seg ikke katten om hvor tidlig du falt så lenge de får fortelle deg om SITT forsøk