Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Reise til Canada - usikker på hvor og hvordan
#48841 30/01/2009 9:13 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hoppsann!

Jeg og en kamerat har bestemt oss for å komme oss så nærme pudderparadis vi kan komme. Og har lyst å reise til Canada. BC frister da også mest. Vi har tenkt å være på reise i en måneds tid rundt nyttår 09/10 og samtidig gjøre reisen billigst mulig.

Vi har derimot ikke store anelsen om hvor vi kan starte å lete etter mulighet. Har lett litt på forum og søkt litt, men finner ikke helt frem. Noen der ute som kan hjelpe til med litt info smile ?

Takker for svar

BC
Bidlibang #48842 30/01/2009 10:20 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Mitt tips er å fly til Calgary, lei en bil der og dra på roadtrip rundt i BC. Fra Calgary når du kjente destinasjoner som: Kicking Horse, Revelstoke, Fernie, Red Mountain, Big White, Banff, Lake Louise. Alle disse anleggene ligger i en radius på ca 2-6 timer fra Calgary. Det kan være fint å lage en rund tur der du drar innom de ulike anleggene. (feks kicking-Revelstoke-Red Mountain-Fernie) Du har også mange heliski og catski oppratører i disse områdene.

Alternative til en slik roadtrip er å dra med et reiseselskap på organiserte turer. Som feks Langley Travel har. Da reiser man ofte i grupper og drar fra sted til sted. Fordelen med egen bil er at du kan bestemme ditt du vil dra, og dra ditt det er størst sjanse for pudder!

Budsjett roadtrip:

Fly: ca 6000,-Bil: Kommer veldig ann på antall folk som deler på bilen. Men total pris fra 2000 i uka til 5000 i uka. (kommer ann på bil) Motell: ca. 200 kroner per person natta.

Re: Reise til Canada - usikker på hvor og hvordan
Bidlibang #48843 31/01/2009 10:41 PM
Medlem
Medlem

Akkuratt nå ligger jeg på motellet i Revelstoke og har gjort omtrent det samme som dere planlegger. Planen, når vi reiste, var å ta en 3 ukers rundtur i BC og sjekke KHMR, Revelstoke, Fernie og andre mindre kjente anlegg sør i BC.

Vi har desverre hatt uflaks med snøen og så ikke snø i lufta før det hadde gått 2 uker, så vi droppen rundreisen og har holdt oss i Kicking horse og Revelstoke istede.

Det første jeg vil si er å drøye turen til februar. Bedre ods for snø, og om det likevel ikke skulle være fersk snø ligger det en bedre base i anleggene. Når vi var i KHMR i midten av januar var det mye stein osv som stakk opp.

Reiser dere på budsjett kan jeg foreslå Kicking Horse Hostel (aka Backpackers) i Golden. Du betaler 35CAD per natt, og dersom du er litt tidlig ute kan du få et eget rom der med 2 senger. Du kan og prøve River Lodge Hostel, som er mye finere og nyere, men her må du dele dorm med 8 personer.

I Revelstoke kan dere bo på Samesun Hostel ofr 28CAD per natt. Her deler dere rom med 3-4 andre, men alle som bor derer skifolk og vi har ingen dårlige erfaringer derifra vertfall.

Mitt tips er som følger: Fly til Calgary, sett dere på en grayhound buss og reis til Golden først. Book 4-5 netter i Golden, men ikke noe mer etter det. Se hvor snøen er når dere har landet... På disse 3 ukene har vi ikke hatt noe som helst problemer med å finne bosted selv om vi ikke har booket lang tid i forveien.

Å leie vil er absolutt veldig digg, men og veldig dyrt. Det går buss mellom alle de kjente ski anleggene, og det går shuttlebuss fra sentrum til skitrekket hele tiden. Så egen bil er strengt tatt ikke nødvendig.

Håper du får en bra tur med bedre snø en vi fikk smile Fyr løs om du lurer på noe annet...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå