Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
butikker i fernie
#48772 04/12/2004 12:25 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hei

Skal til Fernie i vinter. Hvordan er utvalget i butikkene der? På tide med nye ski nemlig... Mulig det er behov for trekkere og sånt... er det mulig å få tak i sånt der eller må jeg stoppe i Calgary???

More than words
OP Offline
More than words

Var ihverfall en fet sjappe der..jo det var flere om jeg ikke husker feil..

Benytt anledningen til å handle før du kommer til Fernie!
More than words
OP Offline
More than words

Ferine har et par veldig bra butikker, men du kan spare mye ved å handle i Vancouver eller Calgary. Her er det strore sportsbutikker med mye konkurranse. Og de har som oftest veldig gode tilbud. Da snakker vi fort halvpris av her hjemme!

More than words
OP Offline
More than words

Fernie har flere bra sportsbutikker: Ski Base, Guides Hut, Frozen ocean, Board Stiff. Edge of the World...Fernie ligger som du vet i BC, her er det 7% skatt som i resten av Canada, men også 7,5%skatt til BC. Om du skal handle er det lurt å gjøre dette i Calgary som ligger i Alberta. Ellers er det før skatter litt dyrere i Fernie enn i Calgary. I Calgary anbefaler jeg at du stikker en tur på MEC.caOm du flyr til Calgary, som er det lureste, prøv å få hike før du betaler en overpriset shuttle. Langley Travel har charter turer dit finn de, har de ledig plass får du sikker sitte på der... I Fernie anbefaler jeg at du finner deg en privat plass å bo, alle sier det er vanskelig, men det er det ikke. Bo på et hostel noen dager til du finner en plass.God Tur... Fernie er konge...

More than words
OP Offline
More than words

Hvilke butikker i Vancouver er bra?

More than words
OP Offline
More than words

takk for svar

har vært i canada før, men ikke i fernie. Er MEC den store butikken i sentrum som man må "melde seg inn i"?? Det er en lignende butikk i Vancouver... stemmer dette?

jeg gleder meg som et barn!!!

More than words
OP Offline
More than words

Det stemmer at MEC er den store butikken i sentrum ja, og man må melde seg inn. Det jo et coop. Dette koster 5CAD ca 30 kroner...Det finnes en slik butikk i Vancouver også.

More than words
OP Offline
More than words

Du bør stoppe i calgary ja. Er som sagt noen butikker i Fernie, men uansett nokså begrenset utvalg. For kanonbra sted å bo, sjekk ut Angies log loft, B&B. Konge!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå