Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Overnatting i Canada
#48767 14/12/2004 11:51 PM
More than words
OP Offline
More than words

Hei

Noen som har tips om billige overnattingsplasser i Fernie, Whitewater (Nelson), Kickinghorse (Golden) eller Whistler?? Eventuelt har tips om andre smaa ukjente pudderhull i canada som boer undersoekes?

More than words
OP Offline
More than words

Heisan. Skal til akkurat de samme stedene i starten av februar. I Kicking Horse har jeg bestillt hotell med skikort til ca. 100 CAD om dagen. Vet ikke om dette blir billig nok for deg, men det er mulig å finne den samme dealen til ca. 20 CAD billigere. Søk på Kicking Horse på Google.ca, så kommer det opp mange linker. Vet ikke helt prisene til feks Nelson (White Water og Red Mountain), men regner med at det ikke er store forskjellen.Snakkes i bakken.......

More than words
OP Offline
More than words

Sjekk ut samesun.com

More than words
OP Offline
More than words

Rondo Motel, snakk med Sandra. Der får du et kjempefint rom med plass til 5 minst for 40 cad. Heiskort er billig i Kicking horse i forhold til andre steder i bc.

Ellers er det et hostel der, rett over jernbanelinjen i sentrum, like ved turistkontoret. Det koster 25 cad. Det ble bygget et nytt hostel der i vinter, men jeg tror han som bygde det gikk konkurs, så jeg vet ikke om det ble ferdigstilt. Vær obs på at det er begrenset med gode butikker for ski der, så det lønner seg å kjøpe sånt et annet sted.

overnatting Kicking horse
More than words
OP Offline
More than words

god kveld i stugu!

Når det gjelder kicking horse er hostelet i Golden som nevnt kjempeallright, det er en del "fastboende" der som er der uker i slengen.(australienere mest), men veldig hyggelige mennesker. Når du er ved Golden, så bør du absolutt prøve å komme deg til Rogers pass, som er en fjellovergang ikke langt fra Golden ( en times kjøring i retning revelstoke og vancouver, hvis du kommer fra Golden. Motellet som ligger rett ved motorveien, har rimelige rom og gode priser for skikjørere, jeg tror de til og med har hot tub der, hvis jeg ikke husker helt feil...Rogers pass har ingen skitrekk, men psyko fjellmassiv, og ble kåret til et av Nord-amerikas topp 5 backcountry-areas. Snøforholdene er like rufsede og ustabile som regn er sikkert i Bergen, men det er heeeeelt rått hvis snøforholdene tillater deg å labbe den ene eller andre siden av dalen. Det er Garrantert bra snø der!

White water er supernice, det er mange sporteller i Nelson som ligger en halvtimes kjøring fra anlegget. ...Hvis du skal til fernie er det bare å stoppe en halvtime før du kommer dit, så tar du et av sleezy motellene langs veien. Superbillig og ikke noe styr. Er du heldig får du kabel også.

Et siste tips er å sjekke ut hjemmesidene til skianleggene du har tenkt til å dra til rett etter touchdown. Det kan variere sinnsykt fra anlegg til anlegg selv om det bare er 4 timer å kjøre fra et sted til det andre, men husk:kanadere legger godt på, ta en telefon!. Her er mitt reisetips: vancouver-Kamloops-Revelstoke, cat-skiing+anlegg- Rogers pass, toppturer-Golden, kicking horse-Hopp over alt nedover til Fernie.Stopp i Banff for å se på livet og turistene men drit i ski...-white water-red mountain,skogskjøring-Vancouver, Når du lander i Vancouver bør du ta deg en helaften i byen, det er en verdens by. Alt fra strip til Hong-kong klubber.

God tur, jeg får ta til takke med vestlandet for nå...

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå