Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Til alpene uten å booke hotell på forhånd
#48150 27/10/2010 12:30 PM
tweek Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Vi var noen kompiser på tur med bobil i fjor, og så fordelen med å ikke booke sted før man drar på grunn av snøforhold osv. Tenker å gjenta suksessen i år, men da uten bobil. Ønsker å dra enten siste uken i januar eller første i februar, men er usikker på hvordan det er å få tak i hotell på denne tiden av året. Planlegger å dra til geneve, så det er hovedsaklig vestlige deler av Sveits og Italia, samt Frankrike som er aktuelt. Noen som har erfaring med å bestille hotell der og da på denne tiden av året (pris, tilgjengelighet, minimum antall netter osv). Jeg tenker det gjerne er et størst problem på de store kjente stedene som Verbier, Val d`Isere osv... Anyone?

No problem hvis du har bil!
tweek #48151 27/10/2010 1:41 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Heisann,

Jeg har drevet en god del med det der, og det har aldri vært noe problem, men pass på for ferieukene der nede. Jeg har vært mest i Sveits og Østerrike, og så lenge du har bil er det fullt av gasthauser og sånt som er kult, gjerne litt utenfor selve skistedet (ski in ski out er det nok verre med).

I fjor ble vi sporenstreks skjenket relativt fulle av husverten da vi ankom til et gasthaus, for hun hadde hjemmelaget blåbærsprit til gjestene sine. Det var i Montafon, som for øvrig også byr på strålende skikjøring.

T

år er det ferie da?
tweek #48152 27/10/2010 5:22 PM
tweek Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei, takk for svar! når er det ferieuker i Frankrike/sveits da? hvor kan jeg finne ut av det?

Turistinfo
tweek #48153 27/10/2010 11:56 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Nå kommer dette trikset fra MC-kjøring i alpene, men regner med at det fungerer om vinteren også:I stedet for å dra fra hotell til hotell og spørre om ledig/pris, sjekk om (lands)byen har turistinformasjon. Det er veldig ofte at de har oversikt over både priser og ikke minst hvor det finnes ledige rom.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå