Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Alpene i romjula??
#47926 29/10/2009 1:22 PM
EvNorth Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Jeg har enda ikke prøvd meg i alpene, men nå føler jeg at jeg bare MÅ! Er ingen extreme ski bum, men elsker følelsen av snø under skiene! Og om en da legger til en fin naturopplevelse og gode forhold så er jeg i himmelen!!

Jeg har ikke så mange muligheter til å reise denne sessonegen siden jeg jobber som lærer, men romjula, eller vinterferien er alternativer (påska utgår da den er på dovrefjell og i oppdal)

Noen som har noen tips, til hvordan komme seg ned dit. og hvilke steder som er snøsikkre i romjula. både litt offpist og inpist.

Er også en fordel om stedene er enkelt å komme seg til da jeg tenkte å ta med dama (som helst vil til syden hehe)(i tillegg til damene, k2 maiden og noen 4frnt msp) og det er noen steder man bor tett på bakkene. Da hun ikke helt er på mitt nivå med ski kjøringa....

Jeg tenker litt sånn "pakketur" opplegg sånn at hu kan få en ok opplevelse av reisa siden det er første gangen.

Håper på gode tips!

Re: Alpene i romjula??
EvNorth #47927 29/10/2009 7:20 PM
Ringrev
Ringrev

Tror du skal tenke deg om to ganger med tanke på romjulen, sinnsykt med folk der da, prisene er ekstra høye og mye kø. Romjulen/nyttår er den travleste uken i alpene.

Re: Alpene i romjula??
EvNorth #47928 29/10/2009 7:22 PM
Fersking
Fersking

Var i ferd med å åpne en identisk tråd med samme spørsmål da jeg er i samme situasjon å leter etter info angående samme scenario. Om noen finner det for godt å svare hadde det vært greit om vedkommende kunne slengt inn en kommentar om reisemålets natt liv osv.

Alpene i romjula??
EvNorth #47929 02/11/2009 4:42 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei

Jeg dro til Myhofen i Østerike jul/nyttår 2009. Dette var min første gang i Alpene. Det var mye folk der, men dalen hadde over 60 mil med løyper så det gikk bra. Problemet oppstår hvis det er lite snø. Da er det færre bakker og mange om beinet, men denne dalen har egen isbre og bra kunstsnø anlegg.

Jeg hadde flaks og fikk en meget bra tur, men jul/nyttår er nok ikke den beste tiden hvis du drømmer om masse snø og pudder.

Hilsen

Thorbjørn

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå