Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bad Gastein Januar 2010
#47907 25/10/2009 9:01 AM
Kent`n Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Hei..

Vi er en god gjeng, på nærmere 12 stk som skal til Bad Gastein 16-23 jan:)Det er ingen av oss som har vært akkurat der før, derfor lurer vi på hvordan erfaring folk har med Bad Gastein i Januar?Tenker da på vær, snøforhold, kjøreforhold?

Vi gleder oss vanvittig mye, og håper det blir en fantastisk tur med mye pudderkjøring:)

Gled dere
Kent`n #47908 25/10/2009 9:22 AM
Fersking
Fersking

Var i BG i januar i år. Fra 3 - 10. Været var glimrende. Hadde mer eller mindre blue skies alle dagene. Bakkene der blir godt preppa. Det eneste er at ned til BG sentrum blir det veldig fort oppkjørt. Nesten bedre å ta banen ned igjen fra midtstasjonen, eller kjøre seg til noen andre anlegg i løpet av dagen. Så kan man ta skibussen hjem på ettermiddagen.Når vi var der, kunne det vært mere snø utenfor løypa. Men i Sportgastein var det mer enn nok til å få lekt fra seg. Mitt inntrykk er at mange som drar til BG kjører i bakkene, så det er mer pudder til oss som liker det. Det hadde vært noen dager siden snøfall, og det kom ikke noe når vi var der. Men jeg mins å huske de fikk seg et snødump et par dager etter vi dro. Link til rapport fra Lars Bull: http://www.vg.no/reise/artikkel.php?artid=558964 [url][/url]Afterskien er sjef!

Dere har ikke annet å gjøre enn å glede der!

Re: Bad Gastein Januar 2010
Kent`n #47909 25/10/2009 10:20 AM
Fersking
Fersking

Var der med noen kompiser for en del år tilbake. Tror det var i slutten av februar. Som Ingeniøren skriver er det nok Sportgastein verdt å sjekke ut. Vi fikk oss noen fine pudderdager der! Må også nevnes at de er eksepsjonelt flinke til å preppe. Husker vi ble anbefalt å reise til Bad Hofgastein ( tror jeg det heter?) Det var et overbefolket anlegg med "køkjøring" i løypene. Bruk heller tiden i Sportgastein. Mye bedre forhold og mye mindre folk!

God tur!

Kent`n #47910 25/10/2009 5:40 PM
Fersking
Fersking

Slutten av januar kan bli bra hvis vi ser på hvordan det har vært de siste årene. Jeg har selv bodd der nede tre sesonger. Det er vanligvis veldig kaldt og opphold i begynnelsen av januar, så kommer snøen i slutten av januar. Et godt tegn er at det er varmt før dere reiser ned, sørlig varm vind gir alltid masse snø, men det kan være kjipt å komme ned før et dump. Sjekk ut www.god-stemning.com, masse artikler og bilder fra BG og omegn. God tur!

Kent`n #47911 25/10/2009 6:21 PM
Kent`n Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Takk for svar:)Er jo absolutt åpen for flere muligheta, har hørt flere som skryt av Sportgastein..:coolVil tru det e ganske kaldt der nede da, men tåle vi så lenge bakkan og offpist kjøring e mulig:)

Ska forresten bo på Salzburger Hof... Visstnok ett ganske bra hotel!

Gleder oss vanvittig mye:)

Kent`n #47912 25/10/2009 6:51 PM
Fersking
Fersking

Tror du kommer til å bli fornøyd med det hotellet :-) Vi reiste uspesifisert og havnet litt utenfor sentrum. Et stykke på vei mot sportgastein. ar vurdert å ta en tur i vinter. Noen som har bodd på Hotell Reineke? Salzburger Hof blir litt for kostbart for meg....

Kent`n #47913 25/10/2009 10:15 PM
Medlem
Medlem

Hvordan ligger temperaturen sånn cirka der i januar?

Hotell Reineke
Kent`n #47914 27/10/2009 3:53 PM
Fersking
Fersking

Jeg bodde på hotell reineke i fjord. Det er et helt OK hotell med frokost og middag. Rommene er ganske greie og det er egne bad og toalett på alle rommene. Det ligger rett ved Silver Bullet en av de heftige afterskiene og ikke alt for langt til heisen(ca. 500 motbakke). Er ikke så dyrt å sette skiene oppe ved heisen på et skidepot. Kan sterkt anbefale dette hotellet hvis det ikke er dyrt.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå