Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Trenger råd til anskaffelse av surfeutstyr
#4723 24/04/2017 6:56 PM
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei! Tenker/håper snart på å skaffe meg et surfebrett, men har null peiling på hvilket jeg trenger.

Er 169 høy, veier rundt 70kg. Surfet en gang for to år siden, i Hoddevika på ungdomsleir. Har altså knapp erfaring, men vil gjerne skaffe meg et brett jeg kan starte og utvikle meg litt videre på også.

Har sett litt på komplette surfepakker på nettet. Vil gjerne ha noe i en grei prisklasse smile

Setter pris på alle innspill. Tar gjerne i mot innspill om våtdrakt også, ettersom jeg vil surfe året rundt. Trenger vel en tykk en.

Hvis det har noe å si er jeg bosatt i Haugesund, så nærmeste surfestrand blir Sandvesanden/Åkrastranda.

Re: Trenger råd til anskaffelse av surfeutstyr
Åse Bjøntegår #4724 26/04/2017 8:05 PM
Entusiast
Entusiast

Hei.. Tror du får bedre respons/svar på Facebook... Men generelt tror jeg vinterdrakter på 7mm blir brukt, 6-7mm våtsko og 6-7 på votter og hette..

Som sagt søk opp feks saltsteinen surfeklubb, eller evt noe i stavanger området på søkefeltet der!

.. Som tilleggsopplysning så kan jeg legge til at jeg selv har windsurfet i desember, januar osv i 6/5/4mm våtdrakt på temperaturer på +3 til +6 grader i sjø og luft... Bør vel kanskje noe opp i tykkelse til 7mm om det skal bølgesurfes i kuldegrader ;-)

Hør med forum på FB er nok det tryggeste foruten surfebutikker da som også har god peiling på dette!

Hilsen Øyvind R

Re: Trenger råd til anskaffelse av surfeutstyr
Åse Bjøntegår #4725 07/05/2017 11:42 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei Åse, 

jeg er litt i samme bås som deg. Ganske fersk og med liten kunnskap rundt utstyr. Sitter selv og vurderer å kjøpe en startpakke av noen slag. Er 1.64 høy ca 64 kg. Gi meg gjerne noen tips om det er om du kommer over noe  

Skal gjøre det samme!

Ha en fin dag

Hilsen

Gina 

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå