Hei!Har reist endel i Asia, Sør-Amerika og California.Jeg hadde med meg 18kg i en ryggsekk og forsto fort at det kom til å bli tungt å drasse rundt på. For det første man gjør er som regel å kjøpe seg ting å tang og billige klær.En toalettmappe med det viktigste.liten saks og plaster som tåler fukt. -Vaksinering. Man vet aldri. -Lesestoff-Gode sko. Har du noen så bruk de, vis ikke kjøp i Asia.-"flip-flops" eller sandaler kjøper du også billig.-En god liten pute. Den redda meg mange ganger.-Evt visum dit du skal.- Skal du til USA må du fylle ut ESTAAsia er herlig.Start i Bangkok og jobb deg nord eller sør i landet. Transport er billig Dra gjerne på utflukter, da man møter likesinnede og får venner for livet. Thailand er en charterdestinasjon nå og du finner nok skandinaver der om det er det du vil. Vietnam er herlig. Sjekk ut Halong Bay,Hanoi,Sapa,"Na Trang", Mui Ne, "Saigon", Dalat. Philippinene er et must. For å ta california, så sitter jeg på beachen i Newport Beach nå. Surfing er bra i California og du finn helt sikkert ditt favoritt sted om ikke du finner det på Oahu da. North shore kan du se og surfe noen av de råeste bølgene. Pipepro og pipemaster arr årlig vinterstid. Kauai er også et must. Tar 5-6 timer å fly dit fra los Angeles. Et annet must er å sjekke ut http://www.holesom.com :) Herlige longboards laget av hemp og bamboo. Om du er interessert må du bare si ifra!