Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Schladming
#46017 29/11/2007 9:37 PM
Tørr bak øra
OP Offline
Tørr bak øra

Planlegg ein tur t alpane i vinter, og fant eit bra tilbud t schladming i februar.hekje akkurat sø mykje info om schladming nett no,sø håpar nokon der ute kan hjelpe meg..??Korleis æ snoforholda?? Bra mogleghetar førr laussno køyring,eller æ d bare carving svingar som gjeld hera??(Stikk ikkje t alpane førr presse svingar i preppa bakke..)

He du noko å koma mæ, pluss eller minus, sø takkar eg førr d!! :razz

Re: Schladming
klippe-thor #46018 29/11/2007 10:31 PM
Fersking
Fersking

Jeg var i Schladming for to år siden, og da gikk det bare i løssnøkjøring. Det er muligheter for både fjell - og skogkjøring. Den gangen jeg var der var vi også veldig heldig med været, det kom ett stort snøfall den andre dagen og dagen etter kunne folk rapportere om en halvmeter løssnø i bakken. (Jeg ble dessverre skadet på andre dagen, så det fikk ikke jeg med meg. ) Etterhvert som kneet ble bedre fikk jeg med meg litt og det var virkelig knallforhold, utenfor løypene vel og merke. I selve bakkene var det fullt av tyskere i åttitalsdresser i full plog, og føret var ikke helt på topp.

Nå har ikke jeg vært så mange andre steder, men jeg vil tro schladming byr på muligheter. Det finnes mange skisentere i området rundt som det går ann å ta seg til ved hjelp av en del heiser og transportløyper, eller skibusser. Det er også mulig å ta seg en tur opp på dachsteinbreen(3000moh såvidt jeg husker) og kjøre hele veien ned. Det finnes sikkert guider som har peil på den turen. Igjen, jeg var skadet så jeg fikk ikke vært med, men folket som dro dit hadde hadde en utrolig fin tur.

Joda, men...
klippe-thor #46019 29/11/2007 11:50 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Med gode snøforhold er jo alle steder bra, men schladming er nok ikke akkurat førstevalget mitt. Var der i 99 og kan ikke klage, var sykt heldige med snæforholdene!!Minuset er at anlegget ligger relativt lavt og derfor ikke er å regne blandt de mest snøsikre. Toppene er under 2000m og selve byen ligger på rundt 800 tror jeg. Absolutt potensiale ved mye snø, men ikke det mest krevende og spektakulære anlegget i alpene. Området er heller ikke veldig stort. Nevnte Dachstein kan være bra, men veldig avhenhig av forholdene.

Men kommer selvfølgelig ann på hvilke krav man stiller.. Et veldig bra østerisk alternativ er feks Badgastein. Men som sagt, med mye og god snø kan du nesten ikke velge feil, bedre enn å være hjemme er det uansett..

GOD TUR

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå