Jeg var i Schladming for to år siden, og da gikk det bare i løssnøkjøring. Det er muligheter for både fjell - og skogkjøring. Den gangen jeg var der var vi også veldig heldig med været, det kom ett stort snøfall den andre dagen og dagen etter kunne folk rapportere om en halvmeter løssnø i bakken. (Jeg ble dessverre skadet på andre dagen, så det fikk ikke jeg med meg. ) Etterhvert som kneet ble bedre fikk jeg med meg litt og det var virkelig knallforhold, utenfor løypene vel og merke. I selve bakkene var det fullt av tyskere i åttitalsdresser i full plog, og føret var ikke helt på topp.
Nå har ikke jeg vært så mange andre steder, men jeg vil tro schladming byr på muligheter. Det finnes mange skisentere i området rundt som det går ann å ta seg til ved hjelp av en del heiser og transportløyper, eller skibusser. Det er også mulig å ta seg en tur opp på dachsteinbreen(3000moh såvidt jeg husker) og kjøre hele veien ned. Det finnes sikkert guider som har peil på den turen. Igjen, jeg var skadet så jeg fikk ikke vært med, men folket som dro dit hadde hadde en utrolig fin tur.