Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
St Anton eller Bad Gastein?
#45793 16/06/2008 3:12 PM
ChrisG Offline OP
Nytt medlem
OP Offline
Nytt medlem

Hei. Vi er en gjeng som var i Chamonix i vinter, for første gang i alpene. Nå driver vi å planlegger neste års tur allerede, og kommet frem til at vi vil gå for St Anton eller Bad Gastein. Hva er deres bra/dårlig erfaringer fra de stedene? Tenker da mest på skikjøringen og sentrum/byen.

Hei.
ChrisG #45794 16/06/2008 6:25 PM
Avhengig
Avhengig

Nå har jeg aldri vært i Anton bare hørt mye bra snakk om det stedet. Har gjort 3 sesonger i Bad Gastein så det er et sted jeg kjenner godt.

Med tanke på skikjøringen er Bad Gastein bra om man gidder å trekke seg litt vekk fra heisene og ikke kjøre der alle andre kjører har man uendelige muligheter for seg selv. De fleste som er i den dalen drikker seg stup fulle og kommer seg sjelden langt fra heisen. Få bumser som kjører mye på ski så det beste blir ofte liggende urørt! Flere ganger vi kjører urørt pudder lett tilgjengelig 3 uker etter snøfall...Sportgastein har klassiske turer som süd abfarth og Nord abfarth..lett tilgjengelig og mye crusing,men ikke den hefftigste kjøringa, Klatrer du opp på ryggen som ligger langs løypene på vei ned og kjører ned mot Nord abfart får du bratte og frekke linjer. Baksiden av stubnerkogel heisen midt i byen har allt fra fjell til skogskjøring å by på. Her kan du droppe ned i skogen nesten hvor som helst å få fine korte runn med lekent terreng! Baksiden av schlossalm hohe scharte byr på åpen crusing eller hold deg i løypa og kjør så skiers left for fete renner i skogen...dette er noe av mye bra kjøring! Nesten bare skandinaver der. Noen har gjort opp mot 10 sesonger og er lomme kjent. Snakk med gutta på Silverbullet bar eller First Descent og de forteller gjerne hvor det er bra! Men pass på å snakk med de som har vært der en stund! laugh Bra fest i byen. Minuset er beliggenheten. Byen ligger midt i en skråning så om du er uheldig med hoteller kan det bli mye gåing i oppoverbakke...er det bra med ski kan du kjøre litt offpiste gjennom byen og ned til hotellet! laugh

St.Anton
ChrisG #45795 16/06/2008 7:03 PM
Nytt medlem
Nytt medlem

Hei,var i St.Anton i vinter og det er veldig bra skibakker der og off piste muligheter hvis været er bra.Nå var det mye sløsj når vi var der men skal definitivt tilbake neste sesong og når det ikke er så varmt i været.Ikke langt å reise til andre skisteder heller hvis en vil ha litt variasjon.:)

God tur -

good question
ChrisG #45796 20/08/2008 6:36 PM
Fersking
Fersking

er enig med ole-kr som jeg kjenner ifra BG. Men vil tillege at det er nok dyrere i St. Anton og mer stress for å få pudder. Kommer dere i des till Bg så er det bra muligheter for å finne jobb og bolig. Bra freeride butikk og hyggelig steming blant bumsene hjelper til...C U in BG

Re: St Anton eller Bad Gastein?
ChrisG #45797 24/08/2008 10:11 PM
Ringrev
Ringrev

Bad Gastein:Knall afterski på silver bullet og heggblomst, myye skandinaver og god stemning. Lite pudderbomser, kjempe offpist muligheter!. Kort fra Salzburg hvis du flyr den veien. Bakdelen jeg vil nevne er at man må ta taxi/buss til sportgastein, ikke noe stress.

St Anton:Enorm afterski på crazy kanguru, som ligger et par hundre meter opp i bakken, morsomt å kjøre ned igjen etterpå;-) Finnes også flere feite plasser som mooserwirt f eks. Mye skandivaver også i St anton, ergo en god del av damene ser bra ut! St anton er vel det mest annerkjente pudderhullet i østerrike, mange bomser her, så lett tilgjengelig pudder forsvinner fort.

Jeg har vert i bad gastein, st anton og ischgl. Skulle jeg rangere de havner st anton på første plass. Hvem som kommer på andre er jeg litt usikker på, Ishgl hadde et flott anlegg med veldig mye lett tilgjengelig offpiste, flott by, stort utvalg i afterski, men ikke helt samme stemningen(få skandinaver?)som du får i st anton og bad gastein.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå