Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
NORD-NORGE i begynnelsen av juli
#45403 23/05/2005 9:41 PM
martin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Madammen og meg er helt i startfasen med å planlegge en to ukers ferie i Lofoten/Tromsø/Lyngen området. Jeg har beklageligvis ikke bidratt med så mange innspill på konkrete ting vi kan gjøre, så jeg hadde satt enormt stor pris på noen gode inspill.

Forhåpentligvis er det andre og som kan få noen gode ideer.

Toppturer som fungerer i juli, fot-turer med det lille ekstra, og ellers litt spesielle opplevelser en bør få med seg er av interesse.

Som sagt, jeg er enormt takknemlig hvis folk tar seg tid til å komme med innspill.

Nord-Norge
martin #45404 23/05/2005 11:53 PM
Tørr bak øra
Tørr bak øra

Du kan gjøre hva som helst i nord-norge i juli. Skikjøring går fint, for eksempel oppi lyngsalpene. Lofoten kan jo som kjent by på klatring, surf, padling osv... En av mine favoritter på denne tida er Narvikområdet. DH-sykling, toppturer, fisking i skjomen, skikjøring... Det er uante muligheter, så du må kanskje spesifisere litt. Fotturer kan du jo selvfølgelig gjøre overalt, men for å hinte litt så er jo Reisadalen og Lyngsalpene kult, eller du kan ta deg en tur over grensa til Sarek, nord-europas siste villmark.. Det er som sagt sinnsykt mye fint å ta seg til oppi der og med midnattsol har du jo hele døgnet på deg... Dæven nu fikk æ hjemlengsel.

surfing
martin #45405 24/05/2005 2:48 AM
Entusiast
Entusiast

på undstad anbefales. er ennå bitter over at jeg ikke fikk tid da vi var der, selv om vi var helt ute i lofoten. Lofoten anbefales, dra til henningsvær og reine. mye fint fotturterreng i hele lofoten.

Tromsø
martin #45406 24/05/2005 12:23 PM
Medlem
Medlem

Skal du til Tromsø, må du jo på Tromsdalstinden..og Blåmann e fin den også smile Begge e fottura, litt krevende, men de fleste skal nok klare det. Sommerøya utfor Tromsø e jo et paradis!

Kjør på med et klatrekurs
martin #45407 24/05/2005 12:32 PM
Fersking
Fersking

Kikk på www.nordnorskklatreskole.no. Hvis du ikke klatra fra før så e dette en opplevelsesrik og billig inngangsbillett. Har ikke gått kurs der sjøl, men har hørt mye skryt fra folk som har det. Surfing på Unstad ble nevnt over, blir å ta ut campingvogn eller lavvo til sommeren. Satsa på å bruk helgen der og håpa på bra oppmøte, så stikk innom å hils på the locals og kanskje noen fler!

G L I M R E N D E
martin #45408 25/05/2005 5:23 PM
martin Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Da har jeg noen holdepunkt. Skal sjekke opp litt forskjellig. Ikke utenkelig at jeg dropper et spørsmål eller to i en av inboksene til dere som har engasjert dere. Uansett så takker jeg for gode innspill. Tommel opp!

Nord- Norge
martin #45409 25/05/2005 10:43 PM
@xl Offline
Medlem
Medlem

Støtter tidligere innspill, men vil bare minne om at det kan være greit og ordne med bil. Nord-Norge er ikke akkurat velsignet med et sinnsykt kollektivtilbud, samt at det kan være voksne avstander mellom perlene. Men dette sagt; god tur og jeg regner med dere finner massevis av flotte muligheter!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå