Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Søker anbefalinger til steder å skibomse
#45275 10/02/2006 11:28 PM
Heavy H Offline OP
Fersking
OP Offline
Fersking

Noen som har vært på drømmestedet? Hatt drømmeturen? Eller har planen klar?

Kommende studieår skal jeg ha permisjon til å gjøre min egen drømmetur. Stikkord: masse puddersnø, fine former, flotte kurver ++

Vurderer å jobbe når jeg er ute og da trenger jeg visum (i USA++). Tar gjerne imot tips fra folk som har gjort det før.. Er en jungel av visum.. Hvem er de beste jobbformidlerne til de beste stedene?

Og hva er artigst å jobbe med når en bomser? Muligens best å drite i jobb?

Whistler!
Heavy H #45276 11/02/2006 5:29 AM
Fersking
Fersking

Jeg er i Whistler for sesongen og stortrives!Puddersnøen er ikke så lett her som den er litt lengre inne i landet, men det kommer til gjengjeld veldig mye av den. Terrenget er helt fantastisk med enorme muligheter for løssnøkjøring. Hvis du er utstyrt for å gå oppover kan du lett kjøre pudder ei uke etter at det har snødd. Det har jeg gjort i dag, fantastisk fint! Ble jaggu solbrent og..Folket her er utrolig hyggelige. Jeg har ikke vært mye i alpene, men de som har mer erfaring derfra sier folk er mye triveligere og lettere å få kontakt med her.

Det økonomiske er verre. Whistler er ikke billig, prisene på det meste unntatt utstyr og mat er omtrent på norsk nivå. Arbeidstillatelse får du nok ikke med mindre du har noe slags spesialutdanning som gjør at du kan få deg jobb her på forhånd. I så fall bør du nok starte nå for å sette i gang prosessen, jeg tror det kan ta ganske lang tid.Svart arbeid er mulig, du finner nok noe hvis du prøver, men det er vanskelig å finne og vil nok ha dårligere vilkår enn lovlig arbeid. Det du kan gjøre (tror jeg), er å melde deg som frivillig i skianlegget. Da jobber du type 5 timer en dag i uka og får et sesongkort. Et vanlig fullt sesongkort koster ca 10000 kroner, så der er det penger å spare. Jeg kjøpte et midweek pass (gjelder ikke i helgene og romjula) til early bird pris i oktober, og slapp da unna med ca 5500 kr. I helgene er det så mye folk at skikjøring ikke er så interessant uansett.

Det er forøvrig helt flott å ikke jobbe og kunne være i bakken når den åpner hver eneste pudderdag. Men pengene løper fort, særlig når utstyret ryker. Jeg har ødelagt 2 par ski og en binding, det merkes på budsjettet...

Et turistvisum er gyldig i 6 måneder. Vil du være her lenger enn det må du enten søke om utvidelse, eller reise over til USA en tur for å få nytt visum når du reiser tilbake. Jeg går for utvidelse, men ingen av dem er testet, så jeg vil ikke anbefale noe. Hvis du har tenkt å være her så lenge bør du absolutt skaffe deg noen kontakter du kan oppgi navn og adresse til når immigrasjonsmyndighetene spør. Uten det hadde jeg nok ikke kommet inn i landet.

Det ligger flere artikler her fra Whistler, blant annet http://friflyt.no/index.php?pagenr=12&articlenr=51579.

Det er det jeg kommer på nå i farten, du må gjerne spørre hvis det skulle være noe mer.

Bomuligheter
Heavy H #45277 12/02/2006 11:37 AM
Fersking
Fersking

Hvordan er bomulighetene over dammen, er det vanskelig å skaffe seg et greit sted? Priser er jo gså essensielt, hvordan er prisnivået?

Opp til deg
Heavy H #45278 27/11/2006 9:06 PM
Fersking
Fersking

Det er berre å reise gut, ikkje vere så pussyparadise som sitte på gjerdet with your han d on your cock, DO IT.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå