Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Softshell jakke
#44906 01/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Er det noen som har erfaring med denne typen jakke, jeg tenker da til topptur og bakke-bruk i mer eller mindre fint vær. Jeg er lei av å svette i gore-tex når sola skinner og alt er fryd og gammen.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har en Arcteryx softshell. Har omtrent ikke brukt gore tex en siden jeg fikk denne. Helt supert både til turer og bakke. I bakke har den den fine egenskap at den har litt "gjennomtrekk" i fart, mens den er så godt som lufttett i heisen. Derved er man passe varm både opp og ned. På turer er den også fin, men da må man jo ta på og av plagg ettersom man går opp eller kjører. Du føler deg overhode ikke hemmet bevegelsesmessig med en softshell. Det er bare når det er veldig kaldt, mye våt nedbør eller mye vind at en må ty til gore tex en.

Et år har snart gått.
More than words
OP Offline
More than words

Noen flere som har erfaring med softshell vrs. Gore det siste året?

More than words
OP Offline
More than words

kjør en peak-jakke, holder ok på varmen men når ikke helt opp til gore-tex der. Til gjengjeld er den betydelig letter å gå i, mer bevegelig og lydløs hvis du skulle komme til å få bruk for den egenskapen... Kjempefin når det er -5 og oppover!

More than words
OP Offline
More than words

...kjør veldig gjerne i softshell i den utstrekningen jeg får tak i bukser og jakker der jeg ikke må gå på kompromiss med passform og detaljer. Jeg synes en del softshell-jakker er for enkle for min skikjøring ettersom de ofte er VELDIG trange og mangler hette, snølås etc. Jeg har kjørt med både Schoeller og Gore Windstopper Softshell (ikke fleece-windstopper) i allt fra regn og drivsnø til sol og superlett løssnø og er superfornøyd. I allt annet enn stri regn funker softshell imo superbra.[reklame]Jeg kan jo anbefale Norrøna Lofoten Softshell Jacket når den kommer ut nå i høst om man vil ha en full-feature softshell-jakke[/reklame]

Kanutten: Material?
More than words
OP Offline
More than words

Er det Arcteryx jakke med Windstopper, Polartec eller Schoeller? (eller noe annet). Har vurdert Gamma med Polartec, men er usikker på om den er vindtett nok.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå