Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
toll og avgifter på ski utstyr o.l
#44649 06/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Lurer på å bestille noen sportsartikler fra statene.. noen som vet hvordan man kan regne ut hvor mye det blir i avgifter..Eller det fjernet?

More than words
OP Offline
More than words

Ingen toll på sportsutstyr, med det kommer 23% i moms i tillegg. Dette gjelder også på fraktbeløpet tror jeg

ingen toll på utstyr
More than words
OP Offline
More than words

DET STEMMER DET, det blir ingen toll på uttsyr,men det er toll på klær. det er ca. 11,8% på klær, 5,8 på neoprene osv. Du kan jo prøve å overbevise om at goretex er et plastplagg, eller plagg med innvevd gummi eller plast, som vil resultere i 5,8 % og ikke 11,8 % toll. Men husk! det blir alltid mva. hvis ikke de i butikken sender det til deg med 10 dollars verdi på pakken.

DET ER OGSÅ MOMS PÅ FRAKT.Intrikate greier, men jeg har gjort det med hell endel ganger. særlig fra rei.com, mgear.com og outdoorplay.comMye billig stoff å hente!!!

More than words
OP Offline
More than words

Dagbladet kjørte en artikkelserie på dette i vinter (rundt februar tror jeg)

http://www.dagbladet.no/dinside/2003/04/08/366039.html

Essensen er at du bestiller varer post-restante til et postkontor i Sverige nær deg. Og så kommer å plukker dem opp. Null moms.Vet ikke om dette kun gjelder innand i EU.

More than words
OP Offline
More than words

Drit i dagbladet, infoen om skiutsyr der kom vel stort sett fra meg, og jeg vet hvor lite jeg vet. :-)

Stemmer det der med poste restante, men det er litt mer heft enn ellers, da må du ta det på utførsel og sånt skit, men det lar seg gjøre det også, men dette lønner seg helt klart ikke hvis du ikke har kjøpt for jævli store summer, eller bore ekstremt nært svenskegrensen!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå