Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hvor langt snowboard til min sønn ??
#44201 15/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har kjøpt et brukt brett på 130 cm til min sønn på 9. Han er 135-140 høy og veier 33 kg. Brettet har ganske liten oppsving( tupp ?) og gutten kjører i preparert bakke. Han kun kjørt 3 dager på lånt brett, men kjører fint i røde bakker. Er dette brettet alt for langt er kan det være ok ?? Har selv ikke peiling, men brettet var billig og så nesten nytt ut....Hilsen Rune

More than words
OP Offline
More than words

Jeg har jobbet som snowboardinstruktør for unger i alle aldre. Min erfaring er at så lenge brettet ikke hemmer guttens glede av å kjøre og å bli bedre, så vil det fungere bra. Ideelt sett bør nok en som er så liten og har så lite erfaring ha ett brett som når ca til haka og er ganske mykt. Ett brett med mer innsving er lettere å svinge med, men samtidig mer ustabilt. Mitt råd er hvertfall å la gutten bruke det brettet du har kjøpt en stund. Bedre å bruke mer penger på ett bedre brett når han har lært litt og vil ha mere glede av det. Det viktigste er hvertfall at han har det gøy.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå