Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Undertøy som ikke klør!
#43923 21/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hei !Har et spørsmål til dere der ute som noen kansje har et svar på.Jeg er mye ute i skauen og fjellet med snowboard på vinters tid,og da er det viktig å ha på seg undertøy som holder seg varmt og som samtidlig er fukttransporterende. Men problemet mitt er at jeg synes ALT klør. Både ull og syntetisk. Gikk til innkjøp av en Devold active i vinter i håp om at den kunne være behagelig å ha på,men den gang ei. Den klær og stikker som pokker den og. Så mitt spørsmål er: Finnes det noe undertøy som er egnet til disse formålene som absolutt ikke klør? Har sett at Norrøna har ei tynn fleece trøye. Kansje det er en løsning? Men fungerer fleecetrøyene på samme måte som feks. ei ullvangtrøye i merinoull? Jeg har også hørt at Angoraull skal være kløfritt,men de angoraulltrøyene jeg har sett,inneholder også saueull og litt syntetisk materiale. Håper noen tar seg tid til å svare,for dette problemet ødelegger litt av komforten ved å være ute.ettersom jeg må bruke bomullstrøyer når jeg er ute på tur,og dere skjønner sikkert at det kan bli en kald fonøyelse...Mvh Even

Norrøna Equalizer
More than words
OP Offline
More than words

Funker fett for meg.

More than words
OP Offline
More than words

har aldri klødd med Brynje nettingtrøye

More than words
OP Offline
More than words

Devold active (ull med superundertøystoff på innsida) er det mest behagelige ullundertøyet jeg har prøvd ihvertfall. Bare synd det stinker like ille som superundertøy etter et par dager. Hvis devold active klør tror jeg du bør gå rett på rent superundertøy...

Fleece vil ikke klø
More than words
OP Offline
More than words

Det er dessuten varmt og transporterer svetten ut i de utterste plaggene greit.

More than words
OP Offline
More than words

gå for Odlo,de er veldig gode å bruke

Ullvang & Mountain Surf
More than words
OP Offline
More than words

Selv sverger jeg til Ullvang, men hvis du av en eller annen spesiell grunn ikke tåler det, så har jeg aldri opplevd at Mountain Surf trøya mi fra Kajakk Bua på Sjoa har luktet. Ull og polypropylen trøyer stanker fra tid til annen, men ikke den. (Det kan jo skyldes at den ikke har ermer da.) - Ellers så fungerer ull helt topp på meg, MEN (!!!) ull har fått så mye uhemmet skryt de siste femten årene, at det ikke vil forbause meg om det er svin i skogen. Jeg vil ikke bli forbauset om noen har allergisk reaksjon på ull, men slikt er det jo politisk ukorrekt å si.

Vask undertøyet!!!
More than words
OP Offline
More than words

Trikset er vel å vaske undertøyet regelmessig (gjerne oftere enn en gang pr sesong), da slipper du unna kløen. Kanskje du merker at duften rundt deg blir litt friskere også....hvem vet.

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå