Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
ser che
#43849 22/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

er det noen som har vert i serre chevalier og kan si meg hvordan det er der?mest om skikjøringen men også om utelivet...

More than words
OP Offline
More than words

Var en sesong i La Grave, og hadde noen turer til Serre. Husker ikke navnene på de tre stedene, men det første du kommer til fra La Grave er best. Masse bra skogskjøring!

More than words
OP Offline
More than words

serre er veldig bra! delt inni 3 "landsbyer" briancon, villeneuve og monetier. I monetier er den beste kjøringen, med run fra 3000 meter. skogkjøringen er sinnsyk bra, omtales som å være europas beste. veldig lite frikjørere og fine muligheter for løssnø mange uker etter snøfall. Du bør slå deg ned i villeneuve. der er det mest liv hvis du skal ta deg noen pils, bli kjent med folk og i det hele tatt er det ett mye enklere utgangspunkt. skibussen går hvert 20 minutt. + at sola står på stort sett hele tida. digg. absolutt et sted å enbefale! skal kanskje nedover selv. når skal du?

More than words
OP Offline
More than words

...er stedet å satse på. koselig sted, et par-tre gode drikkesteder, lett tilgang til skogskjøring og kort avstand til monetier (enten via skibuss eller via heissytemet). mht. skikjøring er det en hel haug fine sider over tregrensen i områdene mellom villeneuve og monetier, uten at de blir spesielt ekstreme. i og rundt monetier finnes det masse, spesielt hvis man ikke er redd for å hive skia på sekken og traske litt. dessuten ligger jo la grave rett rundt hjørnet, som nevnt over, og der bør man jo ta en dag eller to (enten du er i serre en uke eller hele sesongen). avstikkere til alpe dhuez er også å anbefale.

More than words
OP Offline
More than words

får du trøbbel med utstyret, anbefaler jeg å ta turen til sjappa som ligger i krysset ved brua i villeneuve. slo et giga-hull i sålen, gjennom deler av kjernen når jeg var der... stakk innom, og dagen etter var alt i orden. når jeg hentet skia stod gubben (ca 70!) som hadde reparert skia mine der, og ville fortelle hva han hadde gjort, hvordan han hadde gjort det, og høre om jeg var fornøyd med jobben. han kunne ikke et ord engelsk, men var så stolt av håndverket sitt at jeg nesten ble rørt... -og så bra har jeg aldri sett noen fikse et 3 x 10 x 0,5 cm stort hull før! jeg hadde problemer med å finne skjøten i såla.... og det beste av alt: endte med å betale bare 300 spenn for hele greia, inkludert leieski den ene dagen jeg ventet! makan til service!!!

More than words
OP Offline
More than words

må legge til at norwegian flyr 600 kr en vei til grenoble fra 27. des til 27 mars.

More than words
OP Offline
More than words

Hvis du ikke får krupp av å bla i andres fotoalbum, kan du se en del bilder fra Serre Chevalier her: http://superelectric.net/2003/serrechevalier/ (ikke bare skikjøring, men det _kan_ jo være til hjelp)

More than words
OP Offline
More than words

bm-skier.com og galleriet til bigtrix.com

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå