Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
ryggskinne
#43237 30/10/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hvilken ryggskinne bør jeg kjøpe og hvor?

More than words
OP Offline
More than words

vet at det kan lønne seg å kjøpe ryggskinne på Mc sjappe. De har ikke fult så stive priser som sportsbutikker.

More than words
OP Offline
More than words

ser at mcspesialisten.no har et rimelig godt utvalg av dainese ryggskinner.ser at de har mange typer og er litt i tvil om hvilken jeg bør kjøpe.bør jeg kjøpe vest, jakke eller bare en enkel skinne? har hørt at noen ikke synes bare en enkelt skinne er noe fordi den sklir opp og føles ubehagelig. stemmer dette?

More than words
OP Offline
More than words

...bør du kjøpe!!du finner dem i de fleste gode sports butikker!

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører R-sykkel og har en Dainese ryggskinne, noe som er et must på MC. Jeg bruker den også på ski, og det fungerer utmerket. Den har to meget brede, elastiske magebelter som kan strammes godt slik at den ikke sklir opp. Tips: Kjøp den ikke for lang, da kan den komme litt i veien i nakken og på rumpa. Hel vest er seff enda bedre, men det er vel strengt tatt litt overkill? Det er jo for å unngå en fatal skade at man bruker ryggskinne. Det er ikke fullt så gæli å knekke en underarm eller to.

More than words
OP Offline
More than words

Jeg kjører R-sykkel og har en Dainese ryggskinne, noe som er et must på MC. Jeg bruker den også på ski, og det fungerer utmerket. Den har to meget brede, elastiske magebelter som kan strammes godt slik at den ikke sklir opp. Tips: Kjøp den ikke for lang, da kan den komme litt i veien i nakken og på rumpa. Hel vest er seff enda bedre, men det er vel strengt tatt litt overkill? Det er jo for å unngå en fatal skade at man bruker ryggskinne. Det er ikke fullt så gæli å knekke en underarm eller to.

Skinne er en bra ting..
More than words
OP Offline
More than words

Kjøpte Dainese-skinne på MC sjappe. Brukte den i hele fjor...funker utmerket. Kostnadsmessig mye bedre alternativ enn sportsbutikker. Betalte ca. 1300,- for den, komfortabelt nyrebelte, seler og et ledd som sørger for sidebevegelse i korsryggen (sideflips..)

More than words
OP Offline
More than words

er litt over 170cm.vil dainese shield 6 passe meg da?den koster 1250. billigere noe annet sted?

More than words
OP Offline
More than words

eg mener da aa hugse at eg betalte 850kruner for min dainese7 paa Skandinavisk Hoegfjellsutstyr i Hemsedal....

More than words
OP Offline
More than words

Kjøpte ei bra unnamed skinne på ein mc- butikk i Bergen. Betalte 371kr. Bruker den til både terrengsykling og ski. To breie og elastiske magebelter. Heilt topp. Det er ikkje vits å bruke penger på "merkevarer" som er skjult.

More than words
OP Offline
More than words

sitat eivind: "Det er ikkje vits å bruke penger på "merkevarer" som er skjult."

Vil si at det akkurat på dette området kanskje er tryggest å kjøpe en merkevare.

Kanskje fungerer din "no-name" ryggskinne like bra som en dainese, men er litt dumt å finne ut etterpå at min ikke gjorde det.

tror derfor det kan være lurt å kjøpe ein dainese som er anerkjent.

kanskje.selvfølgelig åpen for andre synspunkter.

du har en mc-kjører og en skikjører.....
More than words
OP Offline
More than words

Tenk litt selv.... Hvem bør beskyttes best, han som ligger i 200km/t på vei, eller han som kruser ned bakken i 50 km/t på snø?Begge bør beskyttes best, men når det kommer til hvem som får den største smellen, så tror jeg de fleste av oss ville tippet MC-kjøreren. Ryggskinne er noe alle bør ha, og det finnes flere produsenter, det siste jeg har hørt er at ETTO også er på vei inn i det markedet. Klarer de å lage like bra plate som dainese? Kanksje. Jeg sier bare at en No-Name ryggskinne på en MC-butikk er sikkert like bra som en Dainese ryggskinne. Jeg synes dainese har helt latterlige priser på beskyttelsesutstyr, det er kjipt for en som kjører ski/ brett og må spare i ukevis for å få råd til ryggskinne og alt det andre utstyret han/ hun har lyst på!

Uansett: Kjøp en ryggskinne, samma hvilket merke, det billige kan og være bra!

More than words
OP Offline
More than words

de billige kan også være bra. såklart.vil bare høre noen synspunkter på noen av de billige ryggskinnene før jeg kjøper en av dem. kjipt å få en som ikke var bra.har hørt at dainese er bra.

dessuten. pappa betaler.

More than words
OP Offline
More than words

Dumt å spare på ryggskinne. Noen lapper er ikke mye nåår det står om ryggen.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå