Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vil bare briefe litt!
#41868 18/11/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Har laga ei hjemmeside om turer i Lofoten ++ SJEKK UT!!! www.lofotelemark.tk Ok, den er fortsatt litt dårlig og ufullstendig, ville bar e være snill med tilreisende forvirrede og ukjente telemark kjørere. Sida vil bli oppdatert snart!

Vet en eller annen datanerd hvordan jeg får sida opp på søkemotorene???

More than words
OP Offline
More than words

Da må du betale for det, så vidt jeg vet.

More than words
OP Offline
More than words

koster ikke penger med søkemotorer..

More than words
OP Offline
More than words

De fleste søkemotorer har en mulighet for å Submit-e url for indeksering av site-n. Noen steder er det litt mekk å legge inn url-en, men det er jo verdt det. Det er to ting som iallfall før i tida var viktig for å komme opp i søkemaskiner: Tittel og Søkeord. -tag-en er ofte den viktigste. Så er det bare å laste ivei med søkeord i Meta - Keywords-tag-en. Noen søkemotorer har sinnrike opplegg for å minimere problemet med manipulering av disse feltene, så det er ikke sikkert det funker over alt. Selv har jeg falt ut av Kvasir, selv om jeg har vært inne med Bergphoto.net før. Vet ikke om de skal ha penger for å liste meg der nå. Ses på telis i Lofoten i vinter.

More than words
OP Offline
More than words

Slike sider vil jeg se mer av. Toppers med rutebeskrivelser for skikjøring. Litt ustabilt og tregt med geocities-servern. Sida datt plutselig ut når jeg satt å leste. Men, bra innhold om et flott område. Stå på gutter detta blir bra!

More than words
OP Offline
More than words

Dette kommer litt ann på hvilken søkemotor du vil at sidene dine skal dukke opp på. Personlig er jeg mest fan av google. Google benytter META feltene i veldig liten grad. Det som er en veldig avgjørende faktor for å komme høyt i google sin liste er antall linker som peker til din side. Men som sagt så vil dette kreve en betydlig innsats. Grunnen til at dete er gjort på denne måten er at da vil de "gode/store" sidene havne høyt på listen, mens de typise spam sidene vil bli filtrert ut.

Google lønner seg
More than words
OP Offline
More than words

Google er helt klart den største og mest brukte søkemotoren. De oppdaterer indexen deres på jevnlig basis, og det er imponerende hvor mye de indexerer. I riktig "gamle dager" var det META-tagene som søkemotorene hentet og man fikk søke på. Nå indexeres så og si hele sidene. Derfor lønner det seg å skrive mye på siden (og i META-tagen) for å få treff så oftest som mulig. Meld inn siden deres her: http://www.google.com/addurl.html . Da er dere gått på vei. Den samme tjenesten finner man på yahoo.com , alltheweb.com, av.com og alle de andre store søkemotorene. Lykke til!

More than words
OP Offline
More than words

Til opplysning arbeides det med å lage en side om toppturer i Romsdals-regionen også. Målet med den siden er at alle skal kunne legge inn turbeskrivelser, og etterhvert blir den kanskje gjeldende for hele landet.Høres bra ut?

VI BYTTER SERVER...
More than words
OP Offline
More than words

LOFOTelemark er ustabilt og delvis nede for øyeblikket, beklager. Du kan se sida på www.geocities.com/lofotelemark når serveren ikke svikter oss. Vi kommer straks opp med ny server!

jada nok snikreklame
More than words
OP Offline
More than words

siden er ikke så genial, og bildene av de som kjører er jo elendige. beina sitter jo som limt sammen, og hva faen gjør armene så langt opp i været?

More than words
OP Offline
More than words

Hva skjer??? Jeg ville se!!!!! Det funker ikke hva skal jeg gjøre?

Svar til freeheelrider!
More than words
OP Offline
More than words

Sorry, det var ikke meningen å legge ut turbeskrivelser! Vi skal vurdere å trekke sida tilbake. Har du forresten lest hva som står der. Sida er på langt nær ferdig. Jeg har det djevelsk artig på telemarkski, uansett hvor jeg har armene.

Medalje til Lofotengutta
More than words
OP Offline
More than words

Freehealern vil nok bare terge dere litt - siden deres er bra den, og initiativet er helt suverent. Jævlig bra, sånne gutter trenger gamle Norge osv. Billabong; keep up the good work! Vi er mange nok som ikke evner å lage noe utover klipp og lim med saks og papir, så vi trenger sånne som dere

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå