Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
bomber-bishop
#40896 29/11/2003 12:00 AM
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Hallo...er på utkikk etter telemarksbindingen som heter bomber-bishop,noen som vet om noen telemarkssider med oversikt over forhandlere? eller bare telemarksider generelt..


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Kjop hos http://www.telemark-pyrenees.com
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Har kjort Bishop en sesong og den er knall bra, synes den er bedre en linken. No plastic, just pure aluminum and stainless steel! Kjop den med "hard springs" (røde). Kjopte også extra sett med soft springs (gule), men fant ut det vart for mykt.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Jeg kjører BB, og de er bare BEST! Oslo Sportslager fører bindingene i Oslo, vet ikke om andre butikker.


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

som gjør BB så bra? Kan noen forklare meg det? Jeg har ikke prøvd den nemlig. Hva er det folk ser etter i en telemarksbinding?


Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

Quality heter det på godt norsk..det man ser etter..lite dillette plastikk-deler som kan gå i stykker å slikt..en binding som toler røff bruk..med andre ord, bratt telemarkskjøring i deilige, bratte norske fjell...


 
 
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551
More than words
OP Offline
More than words
Registrert: May 2011
Innlegg: 38,551

BB har en meget rigid konstruksjon i massivt metall, noe som gjør den 100% torsjonsstiv (vridningsstiv). Tenk deg en kabelbinding: Når du har bøy i foten og hælen oppe, er kabelen ganske slakk og dermed slarkete. Det er da tåjernet og støveltuppen som må ta belastningen med vridning. Dette er ikke optimalt da støveltuppen selv på en T1 er relativt myk. BB har en tykk metallkonstruksjon som går under hele støvelen. Denne konstruksjonen kunne vært en del av ramma på en buss, og den er ikke mulig å vri. Det finnes andre bindinger som har liknende konstruksjoner, for eksempel Linken. Men Linken har en del plastdeler og annet spebygd isenkram og har vist seg å bli slarkete over tid. Dette kan kompenseres med utskifting av deler,, men det er jo ikke alltid du har deler for hånden. BB er svinedyr, men etter min mening verdt penga.



Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå