Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Hekling
#40839 30/11/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hvordan hekler man en lue egentlig?

More than words
OP Offline
More than words

få morra di til å lære deg å strikke. finn ut hvor stort hode ditt er, legg opp masker og begynn å strikk. når du begynner å nærne deg toppen må du felle av, men dette lærer mora di deg. hvis ikke kjenner du sikkert noen andre som kan. hekling har jeg ikke peiling på.

More than words
OP Offline
More than words

det finne strikke oppskrifter som man kan bruke. gå på en strikke butikk å finn deg et strikke blad. jeg tror d står hvordan man gjør d også der.

More than words
OP Offline
More than words

Hekling er lett, men du må lære det av et menneske - ikke et blad. Da blir det straks mye mer komplisert. Snok rundt i vennekretsen eller dra til mormor og lær. Det eneste du trenger er garn og heklenål. Om du er dreven lager du ei lue på få timer.

More than words
OP Offline
More than words

du finner hekleskoler i gamle ukeblader (Hjemmet, familien,...), gaar helt fint aa laere aa hekle fra de!

More than words
OP Offline
More than words

Les neste Krimp. Der kommer det en sak om strikking tror jeg. Ikke noe tull altså. Strikking er bra for klatre fingere...

strikking?sterke fingre?
More than words
OP Offline
More than words

sterke fingre av strikking? Nåja, jeg holder meg til pianoet. To timer øving hver dag gir resulteter både musikalsk og i veggen!Men strikking er en bra greie det og, ikke misforstå, men jeg tror virkelig ikke man drar nytte av det når det gjelder klatring.

hekling, strikking og piano?
More than words
OP Offline
More than words

herregud, skal man først drive med noe involverer fingerferdighet er det bare rocke-gitar som gjelder! full vreng på forsterkeren, slå an de feiteste femmer-akkordene og la det stå til. hvis det ikke blør av fingertuppene når du gir deg, er du en pingle! og forresten: drit i klatringa, det gjør deg treig i fingrene og dermed blir gitarsoloene dine dårligere! sats på rock og skikjøring i stedet.

More than words
OP Offline
More than words

god gammeldags fingerp..ing? det er bra trening det!!? om ikke er det fetere enn å hekle/strikke uansett! gør henne happy og hun strikker en hel dress til deg om du vil!!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå