Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Gaustatoppen!!!
#39354 18/12/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Nå skal de opne banen for sivil trafikk. Dette må da være en super destinasjon for frikjøring!! Er dette noen som har prøvd?? Det må da være noen?? Hvordan er terrenget!!

More than words
OP Offline
More than words

Det var en reportasje om anlegget på TV2-nyhetene i går, og der mener jeg de sa til neste sommer. Det er bare å stelle seg i kø etter meg...

Slik du vil ha det
More than words
OP Offline
More than words

På Gaustatoppen er det skikjøring som passer for alle. Det kommer ann på hvor stor "bue" du tar ned fra toppen. Kjører du rett ut blir det ganske heavy. Baksiden av Gaustatoppen er så bratt at du blir svimmel bare du kikker ned, men kjører du ned der (noe ikke jeg gjør) tror jeg du kjører ned i en øde dal. Da må du nok gå en stund for å komme til vei.Men en må da ikke vente til heisen går opp på Gaustatoppen, jeg har selv gått opp til toppen og kjørt ned igjen.

More than words
OP Offline
More than words

I dagens RA (lokal avisa Rjukan) er det en artikel om prøvedrifen. Antydes en billetpris på 300:- /tur med banen!

More than words
OP Offline
More than words

det er slettes ingen øde dal, vi har hytte der bla.a. Men du må gå et stykke for å komme til vei. Kan gå rundt toppen igjen da. Eller bestille scooter og snørekjøre ned til krokan.Flere som har kjørt ned rennene på baksiden, men skredfaren er visstnhok ekstremt stor!!!

More than words
OP Offline
More than words

Skredfaren er større i østvendte heng enn vestvendte heng på fjellet i sørnorge. (Selvføgelig kan det variere, men dette er hovedregelen). Ned på "baksiden" er det MINDRE rasfare enn på forsiden. Dermed Basta. Og det er ikke noe spes brattere enn forsiden heller

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå