Homser og entusiaster
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg har lenge gått å fundert på en teori om hvorfor snowboard suger. Jeg vil endelig offentliggjøre min tankegang. Håper noen støtter meg! Snowboardet er en motesak, det må alle kunne si seg enige i. Det blir liksom litt "jeg liker Manchester United" å kjøre snowboard. Alle gjør det jo! Håper dere skjønner meg. Vi som står på to planker kjører oftest i funksjonsmessige, vanntette, godt synlige klær. De fleste telemarkkjørere har også et tett forhold til annen ekstremsport som f.eks. klatring, basehopping, elvepadling osv. Vi har et sinnsykt forhold til naturen. Vi brenner for det vi gjør. Alle ser på oss at vi digger ekstremsport når vi sprader rundt i være feite funksjonsmessige 3-lagsdrakter. Dette er liksom ikke moteriktige snowboardklær som like gjerne kan forveksles med kjøpesenterklær. Jeg må innrømme at det er sjeldent å se snowboardere i goretex! Noen er det sikkert, men fan det er ikke mange. Hele pointet mitt er vel at det finns så sinnsyyyykt mange wannabe snowboardere som "digger å kjøre brett", selvom de kanskje bare kjører 30 gang hver vinter. Telisfreaker brenner bare så sinnsykt mer for det de gjør! Er noen enig?
|
|
|
 Skrivefeil?
|
More than words
|
OP
More than words
Mulig det er en skrivefeil eller at jeg har misforstått, men mener du at 30 ganger (altså dager!?) hver vinter er lite?
|
|
|
 ehh ja
|
More than words
|
OP
More than words
|
|
|
 Hei
|
More than words
|
OP
More than words
Jeg kjører telemark i snowboardklær... Hva er jeg da? Også går jeg i DC-sko uten å ha skata.. Gi fan i å bry dere. La folk være som de vil!
|
|
|
 hmmz
|
More than words
|
OP
More than words
Kan jo ikke skjære alle over en kam her da. Skjønner tankegangen din, men det er faktisk en del snowboardere der ute som driver med ekstreme ting da, vet ikke om du har merka d jeg....... Det blir bare latterlig å si at snowboard er en motesak når det er masse folk der ute som lever å ånder for snowboard.....!
|
|
|
 la oss ikke skryte oss selv opp i skyene.
|
More than words
|
OP
More than words
kjøerer selv telemark og klatrer. jeg driver i likhet med 90 % av alle norsk klatrere IKKE med en ekstremsport. pokker heller, er jo ikke noe ekstremt, med mindre du solerer, eller er på A3-A4. da kan du begynne å snakke. for det andre lager burton, et velkjent snowboard merke, meget funksjonelle klær i gore-tex. tviler på at du kan se på avstand om en burton jakke er goretex. også stilles det litt andre krav til klær som skal brukes til snowboard og klær som skal brukes til isklatring på store fjell. greit nok at snowboard er/var mote, men det er jo klatring også for øyeblikket (noe som er ganske irriterende, siden det kryr av folk overalt.)
|
|
|
|
|
|
 og appropo
|
More than words
|
OP
More than words
er sinnsykt mange wannabe teliser som suller rundt i bakkene. og pokker ikke mange som hoppe base i dette landet, selv om de kanskje gir uttrykk for det. og selv om du klatrer inne to ganger i måneden trenger du ikke feita dunjakke, og den nyeste north face skall jakken. alt er en motesak, kommer bare ann på hvor du ser det fra.
|
|
|
 !
|
More than words
|
OP
More than words
nå er jeg da en gutt på 15 som driver med telis, og jeg driver vertfall ikke med noen extremsport. hver sin smak...
|
|
|
 Brødhjerne!
|
More than words
|
OP
More than words
(til mannen som la inn ilegget)har du røyka noe elle?du kan da ikke dra alt over en kam.hønsehjerne fakter du diller med?... jeg står på ski i snowboard klær..er vel samme fans buisniss det vel!!ape diskutering, folk som deg burde blitt utestengt fra forumet..legg ned diskusjonen!!!
|
|
|
 rasstapp
|
More than words
|
OP
More than words
stekk av du da! La folk vær som dæm e din pikk! Kjøre alpint, telis pluss brett, å gir faen i koss klær æ har på bare de puste ut sveten min. Ikke bare GoreTex som gjør det må du forstå.
|
|
|
 Enig
|
More than words
|
OP
More than words
på et vis..men på et annet ik.har sjøl stått på brett i 4-5 år og begynte fordi det var kult...då eg stod på brett var det velig viktig å ha den største buksa med mest muli farge sånn at ein var sikker på at ein vart sett, samma faen det om buksa var dårli. hadde jakke til 3500kr som er heilt føbanna ubrukeli!!!No har eg stått på telemark i 2 år og bytta ut alt med bergans.... å det funker så utroli mykkje bedre. Eg er og einig i det at det er fleire teliser som intreserer seg for friluftsliv og risikosport enn det er snowboardere... kan ikkje sei at ein er frilufts interisert siden ein står på brett ute ein gong i uka.....Men allikevel er det ik lite med 30 dager på brett! og eg synest at folk må få gå i dei klea dei vil, sjølv om det er ganske harry å gå i knalldyre, upraktiske, størst muli dritt klær, når du kan få MYE bedre kler til samme prisen...men det gidd eg ik å henga meg opp i. Kør det du vil gå i det du vil , MEN der e ik tvil om at teliser er større frilufts entusiaster enn snowboardere..BASTA!!!
|
|
|
 bah
|
More than words
|
OP
More than words
hvorfor bry dere om andres klesstil? forresten så går jeg i DC sko selv om jeg heller ikke skater, men de er faktisk behagelige :P
|
|
|
|
|
|
 Handler om å ha det gøy! ikke "3-lags-jakker"
|
More than words
|
OP
More than words
Hmm,... syns det dær var et latterlig og lite gjennomtenkt utsagn!For det første handler det ikke om mote, "3-lags-jakker" eller gore Tex.Det handler om hva folk liker å drive med, samt ha det gøy! For det andre syns utsagnet ditt gjennspeiler noe ved deg, jeg vil kalle for dømmende og lite åpen.Mulig snowboard var mot for noen år siden,.. og vil kan kanskje si at alpint twintip er på moten nå for tiden.Og om dette gjør at vi kan rekrutere nye entusiaster til ski-sporten, syns jeg dette er suverent! Er en suveren måte å komme seg ut i naturen i vinterhalvåret!Uansett poenget mitt er, at det blir for teit å linke telemark, "med sine 3-lags jakker" opp i mot ekstremsport og at disse menneskene er større entusiaster enn snøbrettkjørere.skikjøring er en folkesport!
|
|
|
 hehehe
|
More than words
|
OP
More than words
Hehe, æ blir så FETTE provosert av det hær! "Alle ser på oss at vi digger ekstremsport når vi sprader rundt i være feite funksjonsmessige 3-lagsdrakter. " Kjører telemark selv, og bruker en fourSquare bukse fra tiden jeg kjørte snowboard. Den fungerer uuutmerket!
|
|
|
 herregud
|
More than words
|
OP
More than words
30 dager er ikke lite. skjønner ikke hvorfor du sier det. Det går ann å digge en ting uten å gjøre det 150 dager i året. MONGO.
|
|
|
 Bitch
|
More than words
|
OP
More than words
du trenger da søren meg ikke goretex klær for å stå i trekk eller ta noen toppturer nå og da..
|
|
|
 Hehe
|
More than words
|
OP
More than words
Dæven kor provosert dåkker vart!
|
|
|
 din førbainna såpkoker
|
More than words
|
OP
More than words
la nu harsjfjøleran vær ifre!! du ska i juleselskap nu lille tore. tru ka ho tante brit hadde sakt nor du heng ut folk på denne måten.
|
|
|
|
|
|
 Asså
|
More than words
|
OP
More than words
Uansett, hold tanta mi utaførr dettan, d får bli et oppgjør mella mæ og brettfreakan!
|
|
|
 Brenn snowboard i helvette!
|
More than words
|
OP
More than words
Ser at det er noen som har fått med seg åssen det fungerer. Vi telemarkere kommer oss ut tidlig, tråkker opp spor til toppen, og kjører ned igjen. Når vi da skal ta oss en tur til, må vi gå opp nye spor siden snowboarderne har kommet og ødelagt sporet med sine snowboardboots i str. 47 minst! Når snowboarderne først har kommet seg til toppen (midt i bakken!!). Setter de seg ned å røyker, drikker cola og briefer med ett fett DV-kamera. Så sitter de i veien i 2-3timer før de rusler ned med snowboardet på ryggen. Så får man høre om hvor fett det var å kjøre brett, resten av året! Snowboarderne er KUN på tur på grunn av et det er en motesak å kjøre brett!
|
|
|
 Misforstått?
|
More than words
|
OP
More than words
Lurte bare på om du innbiller deg at det blir damer på folk som kjører telemark? Damene ser etter kule snowboardere!!! eller?
|
|
|
 Vi er egentlig ganske like...
|
More than words
|
OP
More than words
Her i dette forumet er det masse prat som vi egentlig kunne spart oss for, og det er sånne ting som at vi syntes snowboardere er noen idioter bare fordi de kler seg litt annerledes. Akkurat det sammer det med snowboardere som synes det er teit å stå ned en bakke den *riktige* veien. Egentlig så er vi alle veldig like, hvis man for eksempel spør en snowboarder og en telemarkkjører om hvordan det er å stå ned en uberørt fjellside med pudder på en solskinnsdag, så tror jeg at vi kommer du å få akkurat samme svar. Og det kommer av at vi egentlig driver med det samme, bare to forskjellige *stiler* av det, jeg vil si at de som står på snowboard er vel ute etter samme følelsen (kick) som det som står på telemark gjør. Så hvorfor lage så mye styr ut av det? Kan vi ikke bare droppe det med å snakke dritt om hverandre og sånt? Jeg har dratt på mange toppturer sammen med folk som står på telemark (jeg står på snowboard) og det jeg kan si dere fra det er at det faktisk er veldig lærerikt. man ser nemlig hvordan *de andre* liker å komme seg ned fra en fjelltopp, og kanskje man da også finner ut at dere velger de samme veiene som om dere hadde stått med en på samme type rennfartøy. Jeg har bare en ting å si, slutt med det drittet, det er bare barnslig.
|
|
|
 å herregud
|
More than words
|
OP
More than words
noen av mine mest snøentusiastiske kamerater er snowboardere, så det der er bare bull. at telemarkkjørere er mer ekstreme enn andre er like mye bullshit, og at snowboardere har dårligere klær enn andre er det værste fyllesnakk jeg har hørt. hadde det ikke vært for snowboardet hadde aldri frikjøring eller twintipski eksistert i dagens form.og jeg går også i dc sko uten å ha skata mer enn 3 m.
|
|
|
 igjen....!
|
More than words
|
OP
More than words
Det gjentar seg nok en gang, gjennom denne tråden ( og alle andre tråder ) viser det seg at snowboardere har mindre IQ enn oss andre, Dette kan da umulig være noe og diskutere?!? Over til neste tråd folkens!!!!
|
|
|
|
|
|
 hahahahahahahahahahahahahahaha
|
More than words
|
OP
More than words
hahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahahaha. Jeg ler av dere. "God jul" - Du er klok. Resten av dere hold kjeft.
|
|
|
 Bullshit!
|
More than words
|
OP
More than words
To Planker! : Det du sa der er bare bullshit. Du dømmer alle under en kam. Klart det finnes posere, men det gjør det også på twintip & telemark. Mange ganger har vi, ja vi på snowboard, gått først til toppen. For og så bli forfulgt av håpefulle telemark kjørere, men blir vi sint og hater de fordi? Nei, vi slår heller av en prat og kjører ned sammen. Så spar meg for den dritten du sender utav det hullet du kaller en munn.
|
|
|
 Hmmm
|
More than words
|
OP
More than words
Nå er det vel faktisk telemark som er mote denne vinteren. Med de holdningen man ser her er det ikke rart at det er krig i verden. Og nå er det vel heller ikke så mange snowboardere som går rundt og påstår at de er "mer" friliuftslivsinteresserte enn andre. Prøv ha det more og slutt å runk ostehøvelen
|
|
|
|
|