Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Snowboarder -> Tele newbie tips?!?
#38766 27/12/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Hei. Jeg skjønner at snowboard er teit, og skal kjøre telemark resten av livet. HVa slags ski skal jeg kjøpe meg? Jeg er 188 høy og veier 100 kilo. Jeg gutser bra på brett, og har tenkt å bli dritgod på ski. Har kjørt alpint før (10 år siden) Kjørt bittelitt telemark siste åra.

Setter pris på forslag.

More than words
OP Offline
More than words

Du har den riktige innstillingen og jeg håper at flere snowboardere kan innse hva slags dritt de driver med.

More than words
OP Offline
More than words

Kommer an på om du kommer til å bruke mest tid i parken, eller rippe fete linjer i fjellet. For sistnevnte er vel Dynastar InBig en klassiker, kjøp dem lange nok siden du er såpass tung. Kjører du store svinger i høy fart er det lange stive ski som er tingen.

man-made eller løssnø?
More than words
OP Offline
More than words

Spør deg selv hvor ofte du kommer til å kjøre storfjell/løssnø. Hvis du bor slik til at du må klinke is 90 % av skidagene dine er et par storslalomski mitt tips, med litt teknikk kan du ha det moro i løssnøen med disse de få dagene du har løssnø og ta av. Kjett å klinke is med inbig syns nå jeg! Indre østland er et snøfattig kipt område.....

More than words
OP Offline
More than words

er det twintip-telemark du sikter til? hvis du skal ha bra ski (og har mye penger) bør du kjøpe en av de rossignol scratch skiene. Jeg kjører ikke på de selv, men alle som har de/har hatt de er drit fornøyde

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå