Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
opptrening/ forstuet bekken
#38726 28/12/2003 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

hei,tok en trøkk, og endte med forstuet/forstrukket bekken, ifølge legen. trøkken fikk jeg bak, men det er nederst på magen som gjør vondt: virker som jeg har strekt alle musklene der nede. nå eter jeg voltaren og ligger på sofaen. noen som har tips til opptrening når jeg blir litt bedre? noen som har vært ute for noe lignende og har peil på hvor lang tid det tar å bli klar for ski igjen?

More than words
OP Offline
More than words

Det sa legen til meg også for noen år siden, men det som egentlig hadde skjedd var to nye prolapser i korsryggen...Skadene i hofta/bekken var det almenlegen hang seg oppi, men de er jo ikke så alvorlige selv om det gjør vondt! Dra til en idrettslege og tren stabilitet!

hofteleddsbøyeren...? Fosterstilling!!!
More than words
OP Offline
More than words

Hvis du føler smerte inne i magen, så langt bak som mot ryggen og inne i bekkenet kan det være hofteleddsbøyeren din som har fått seg en strekk, denne gjør bevegelse der kneet nærmer seg magen. Hvis det er denne du har vondt i kan den få hvilt seg/slappet av hvis du legger deg på rygg og drar kneene/låra mot magen(fosterstilling). I denne posisjonen får også magemusklene slappet av hvis det foran og nedrest på magen du har vondt. Min erfaring er at tøyninger lett kan gjøre slike vondter værre, mens avslappningsposisjon over tid gjør at musklene slapper av(de sender info via nervene til hjernen om at de har det bra og kan roe ned) Når du fører benene nedigjen "fra magen" gjøres dette rolig helt til benene ligger nede......Forøvrig vil det hjelpe bra hvis du tøyer foran og bak på leggene, hoftens bevegelse blir betydelig svekket hvis disse er stramme og spente.Håper denne lange stilen min kan hjelpe deg litt på vei!

rettelse siste...
More than words
OP Offline
More than words

tøy forside bakside lår, ikke legger....

More than words
OP Offline
More than words

hei, takk for svar, ja, det virker som det er den ene hofteleddsbøyeren som har fått den verste strekken, kan knapt løfte det ene låret oppover. noen som vet hvor lang tid det far for en sånn skade å leges? sånn cirka? er hvile best eller all aktivitet som ikke gjør vondt?

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå