Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
HEMSEDAL......
#38433 04/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

...er det noen god forklaring på hvorfor skisenteret har gått over til nytt heiskortsystem, det fungerte helt greit med det gamle. Idiotisk når resten av heissystemene bruker keycard...

More than words
OP Offline
More than words

Skal investere i egen lommebok for keycards, for det finnes i allefall MINST 3 forskjellige former for KeyCard.... Hvorfor produserer firmaet KeyCard systemer som ikke er kompatible med hverandre?

More than words
OP Offline
More than words

det gjør de for å tjene mer... Kapitalistsvin som de er!

More than words
OP Offline
More than words

Hemsedal begynner virkelig å suge ! Stadig stengte heiser for å spare utgifter, fullpris på dager med kortere åpningstider, sesongkort over 4000..... Mye som irriterer der nå !

More than words
OP Offline
More than words

Koster sesongkort over 4000? Det er jo helt sinnsykt! Til og med dyrere enn tryvann, og det skal litt til.

More than words
OP Offline
More than words

nesten 1000 kr dyrere også. Men hva skjer med hemsedal? Har de ikke keycard lenger??

More than words
OP Offline
More than words

Det er jo noen svenskejævler som eier anlegget der nå, og alle vet at svensker suger og er dødkjipe på kronene. Men de kan takke seg sjæl når de går konk pga lavt besøk. Jeg gidder i hvert fall ikke mer. Hafjell er forresten sterkt undervurdert. Drar dit i stedet...

More than words
OP Offline
More than words

10 % rabatt for min tiende sesong,fy f.... så bra, nei dette er for dumt, hemsedølingene (svenskene) er for gjerrige. Rabatten er så dårlig at dette kunne de ha spart seg for.Synes at dette anlegget taper seg år etter år, det bygges ut overnattingssteder, men de glemmer å utvide med nye heiser og traseer. Vurderer seriøst å bytte skidestination neste sesong, og tror jeg har fler med meg på det.....

Hemsedal er norges Aspen
More than words
OP Offline
More than words

Hemsedal kommer snart til å ende opp som et snobbemekka der skikjøringen kommer i andre rekke. Skientusiaster som før koste seg i Gummiskogen ser seg lei på sinnsyke priser og Bogner bekledde utstyrsfetisjister. Etter å ha sett Frognerfrøkner ikledd Versacejeans og støvletter med stiletthæl på Coop i nyttårshællja har jeg fått helt avsmak. Cafeén er iferd med å miste sin sjarm totalt og Hemsen har blitt det nye Snorre Kompaniet... Bortskjemte drittunger overalt og rusbrussalget tar helt av i Hemsedal!! Ikke ett år til for oss!

More than words
OP Offline
More than words

1500 vestkantsnobber på skoletur i romjulen/nyttår. Bra jobba Hemsedal, not!!

takke meg til Oppdal da
More than words
OP Offline
More than words

Selv uten en eneste anstendig afterski eller utested, uten muligheter til å gå ut å spise annet enn pizza eller karbis og med høy Harryfaktor - Har vi hatt pudderet for oss selv i jule/nyttårshelga...og i tillegg sluppet å snuble rundt blandt designerjeans, månesko og stive overlepper.

More than words
OP Offline
More than words

vel, det key carde de hadde i fjor var tykkere og tålte mer, og dere husker sikkert at man måtte betale 75 kronner får det?, vel disse nye kortene er biligere og lage og derfor trenger de ikke og ta pris får kortet, men de setter opp prisen sånn at du betaler mer enn i fjor. og får et dårligere kort, sesongs kortet mitt er bøyd allerede. jeg ga bare 900 får det. men når hemsedal stenger får mange heiser får man 25% rabat

More than words
OP Offline
More than words

.... den bedritne 3-seteren som skulle vært kastrert i forrige århundre, men me fekk jo nye heis i barnehagen, pluss ein stolheis te skarsnuten.

ikke betale i Homsehølet...
More than words
OP Offline
More than words

Man må betale kr 45 for det nye kortet,det er IKKE inkludert i heiskortet. Men man kan få det nye kortet gratis hvis man har med et gammelt keycard.

More than words
OP Offline
More than words

Hemsedal rocker og sånn er det...Jeg kan ikke skjønne hvorfor alle klager på snobbene. La nå de seile i sin egen sjø og kos dere med fjellene.. Gå toppturer og heng på Elgen. Cato i baren er jo super trivelig!! Forresten;Månestøvler er veldig digg på beina...

More than words
OP Offline
More than words

Herregud for noen latterlige innlegg

More than words
OP Offline
More than words

iq.. du er latterlig.

More than words
OP Offline
More than words

Helt enig - prisene i taket samtidig som de endrer kortsystem. Mitt forslag - send en meil direkte til ledelsen å si hva du mener !

P.S en annen historie er spisestedene som nå drives nesten utelukkende av skistar jævlene - prøvde å få meg en burger fem på trepå experten, men fikk til svar at matservering stengte tre !!!

kom til norefjell
More than words
OP Offline
More than words

PÅ norefjell slipper dere snobben. Afterski på norefjellstua er god gammelsags afterskistemmning.Til lørdag er det irsk folkemussik, o gdet tar noe helt jævlig av.Prøv så skal jeg love dere sinnsykt liv.

More than words
OP Offline
More than words

......det blir bare more shit place ass........viss det er noe som er tess, så må det være VIKERSUND!!!!for all del...reis dit....har til og med noen fete rail`s der i år...GO VIKERSUND!!!

More than words
OP Offline
More than words

jeg syntes det blir for dumt nå hemsedal som det eneste(?) stedet i norge bruker et spessielt keykard, da jeg smelte 4 forskjellige kort på diksen fikk jeg beskjed om at jeg var nødt til å kjøpe et nytt p.g.a nytt system , det kjørte prisen opp til 350 spenn for 4,5 timer i bakken.. bakken var aldeles ikke bra preppa heller. endelig kom i bakken var det å kjøre slalom mellom en hau sonobber.. oppskrytt hele stedet synes nå jeg.. generellt dyrt snobbete og svenskt.

More than words
OP Offline
More than words

Har aldri vært på hemsedal men hadde egentlig tenkt meg en tur dit i vinter. Nesten frista til å gi f... slik det hørtes ut her. Virker som skistar suger ass. Måtte de aldri få kloa i superhotte gautefall. Men bakkene der er vel blant de beste her til lands?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg skjønner at folk klager over det nye kortsystemet. Ikke så rart siden det nye key-cardet ikke kan brukes andre steder i Norge. Grunnen til at Hemsedal har valgt å bytte system er selvfølgelig den økonomiske gevinsten som ligger bak. Tidligere har de brukt Skidata, et system der konsesjonen har vært relativ dyr. Nå derimot har de byttet til Access som er betraktelig billigere. Men dessverre merker vi brukere lite til dette? Ironisk nok har Skidata og Access muligens tenkt til å fusjonere i løpet av det neste året. Selv om man ikke tar mye feil ved å si at Hemsedal har de beste preparerte løypene i hele landet, er det ingen tvil om at prisene er vel drøye. Til dere (inkludert meg) som er dritt lei den 21 år gamle skranglete Pomaheisen (3-seteren) kan vi trøste oss med at til neste sesong blir den erstattet med en 6-seters stolheis. Selv om planene har vært klare lenge, er det helt sikkert nå at den blir bygget til sommeren. Uansett: Vi sees i Hemsedal folkens, både i bakken og på afterski!!

More than words
OP Offline
More than words

Ryktene sier 8-seter til neste år, men ikke stort å glede seg til, det betyr bare over dobbelt så mange folk i bakken til en hver tid, helt balle spør du meg. På tide at de bygger ut skianlegget!

Svar: Svenskefaen
More than words
OP Offline
More than words

"Svenskefaen Det er jo noen svenskejævler som eier anlegget der nå, og alle vet at svensker suger og er dødkjipe på kronene. Lagt ut: 04.01.2004 18:54:00 Av: Lei"

Lei, ... alle vet at svensker suger... jeg er svensk & har "investert" mange K m spenn i norske heiskort, pils, mat, skatt mm mm i ditt "herlige" land...inte en spenn igjen når måneden er slutt... inte faen kan jeg være kjip da.. lr kan det være språket som irriterer deg så "jæveli"... oj, jag la ut min mailadresse.. & navn ogå...

More than words
OP Offline
More than words

Det er en ny 8-seters stolheis som er planene foran neste sesong. Beklager at det ble skrevet feil tidligere.

sjekk også lenken
More than words
OP Offline
More than words

som heter MANIFEST!

hemsedal graver sin egen grav...

More than words
OP Offline
More than words

faen, har Piirka rotet seg inn på fri flyt nå??(under pseudoet Jumpa)

More than words
OP Offline
More than words

Nå må folk ta seg et tak, det er da ingen som tvinger noen å dra til Hemsedal, liker du det ikke så hold deg unna. Viser det seg at den politikken Hemsedal nå fører med dårlig service, høye priser osv som noen mener føre til færre besøkende vil de sikkert ta afære, men så lenge folk fremdeles stort sett er fornøyd å strømmer til så gjør de vel noe rett også. Hvorvidt folk er snobber, bønder, jibbere osv er da totalt irrelevant, Stort sett fornøyd Hemsedal bruker, i 20 sesonger.

More than words
OP Offline
More than words

Må svenskar vara snåla men vad vore Hemsedal utan oss?Experten e dock inte en del av Skistar...

Krølle-DJ må vekk fra Caféen
More than words
OP Offline
More than words

Riktig det, og Experten syns jeg faktisk fortjener bittelitt skryt. Dj-Dama som spilte der i jul/nyttår kunne sakene sine. Frista ikke mye å gå inn på Hemsen da gitt. Hadde de bare kjørt noe av den samme musikken på caféen... Nå må noen fa.. meg se å fjerne han dølle krølle-svensken som tror han er DJ. Blir kjipere musikk for hver helg jo. Disko kan man drive med på Hemsen og Skogstad. Ikke ta fra oss Afterski-rocken!

Slapp av litt da...
More than words
OP Offline
More than words

Kan ikke folk begynne å konse om seg selv"a! Slutt å sleng dritt om sosser/jibbere/svensker/bønder etc., det er da bare å akseptere at folk drar til Hemsedal av forskjellige grunner. Noen drar kun for skikjøringen, noen for litt av alt, mens andre drar omtrent uten ski - men med det nyeste av skiklær. Jeg skjønner meg ikke helt på dem selv, men det er vel ikke noe poeng i å rakke ned på noen bare fordi de har penger? At Hemsedal er et "se - og bli sett"-sted er da en velkjent sak, liker du det ikke kan du vel ta deg en tur til Lyngsalpene eller noe da? Synes hemsedal er et helt glimrende sted som jeg har det like gøy på hver gang jeg drar dit - kanskje fordi jeg ikke gidder å bruke tid på å irritere meg over folk jeg ikke har noe til felles med...

Men jeg er helt klart for å ta tilbake rocken til Café"en! Folket For Mer Rock!

sjekk også tråden
More than words
OP Offline
More than words

som heter:

Når får vi nok?SKISTAR,WENAAS og grådighet

m.t.p de seriøse innlegga.

Hemsdal tjener bra
More than words
OP Offline
More than words

" Hemsedal Skisenter AS økte sin heiskortomsetning til 22,2 mill kr fra sesongstart til 31.12.03. Dette utgjør en vekst på 7 % sammenlignet med foregående sesong og det er 4. året på rad med betydelig økning på forsesong."

Heldigvis kommer alt dette kundene (altså deg) til gode i form av bedre utbygd hsissystem, flere løyper og ansettelse av folk som skjønner norsk.

http://www.hemsedal.com/index.jsp?a=21418

More than words
OP Offline
More than words

DJ Micke er en institusjon på Caféen. Han, og musikken han spiller skal ha mye av æren for at Caféen er det den er. Det vil alltid være noen som ikke er fornøyd, enten det spilles rock eller disco. Men det kan umulig være så ille som dere skal ha det til, ettersom det til enhver tid er fullt opp av festglade mennesker på Caféen. Er dere for gamle til å ha det morro med disco, kan dere jo bare legge afterskien til Fanitullen.

More than words
OP Offline
More than words

Hemsedal er norges beste skisenter og tar seg betalt deretter. etter min mening er det value for money. prisene har forøvrig ikke steget mer(i %) etter at skisatr tok over. mitt første sesongkort på slutten av åttitallet kostet under 2000,-

TOTAL HARDCORE AFTERSKI
More than words
OP Offline
More than words

Ok. Cafen får kritikk, det er bra at vi setter i gang følelser....Hemsedal Cafe Afterski har sine røtter og historikk i ROCK! Cafen Skal Alltid rocke!Vel, rockn roll har sin historie, men faktisk så mener jeg at også Prodigy, Hard Hip Hop, tecno og det meste av partymusikk med heavy beats, går under rock. der skal Cafeen være, og kommer alltid til å være der. WE tAKE NO SHIT, ELLER DÅRLIGE ØNSKELÅTER!

Det kan jo være at et eller annet tog har gått for noen, og ikke skjønt at vi runda Y2k for over 4 år siden. følg med i tiden.

Ski fast rock Hard! Calle.

Slutt og mas!!!!!
More than words
OP Offline
More than words

Hva med bare å finne seg et annet sted å kjører på ski?.... Kansje du har blitt for gammel for unge jenter og bom-bom musikk?...

Dere kjeder oss.

finnes bedre plasser......
More than words
OP Offline
More than words

iallefall om du liker off-piste. Hdet eneste som lokker med hemsedal er afterski på hemsen, det er ok en gang i året.Røldal er plassen det alltid er snø, og som har off-piste mulighetene. for mye snobber i hemsedal...

Ja det er feil med så jøg pris
More than words
OP Offline
More than words

I Noreg er ski og brett folke sporter. Men folka i Hemsedal er med på ødlegge det som ein gong var her i Norge, lokale perosnar starta skianlegg til glede for bygda. Prisane var overkomlige for alle og anllegga gjekk ofte konkurs, men altid var det nokre nye som tok over og forsatte drifta på samme måten. Det svensken i Hemsedal gjør er å sette prisen så høgt at vanlige familar ikkje har pengar til sesong eller dagskort i bakken. Det at Hemsedal aukar prisane vil sannsylegvis føre til at andre heisanlegg aukar prisane sine og. Noko som igjen øydeleg alt med moderne norsk skisport, og vi kan sjå langt etter ol/WM seirar.

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå