Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Vassfjellet
#38413 04/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Ser det har snødd i Trondheim i jula! Mye? Hvordan funker bakken nå?

More than words
OP Offline
More than words

knall bra i vassfjellet nå! vært der endel i det siste, massevis av pudder på toppen, topp heisen er dog ikke åpen, men det går an å gå opp, deilig pudder.alt er åpent bortsett fra toppen, ifølge skiinfo.no er det kun 2 andre steder som har mere snø en vassfjellet, 100cm på toppen wink

de har dog fiksa bj`s og rails

More than words
OP Offline
More than words

har de ikke klart å knø seg til å ordne henget under toppheisen slik at de er nødt til å skoffle 3 meter snø oppi der. Jævla bartetrøndere. Tenk å ikke ha åpen toppheisen. Det er jo helt sykt når du har 1 meter dyp pudder. neiogneiognei. Nå må det bli skjerpings der nede i barteby. Pokker ta!

More than words
OP Offline
More than words

Vassfjellet prioriterte å bygge ny barnebakke istedenfor å erstatte den håpløse toppheisen med en ny. Det er vel ikke akkurat barna som legger igjen mest penger i bakken?

Elendig drift i Vassfjellet
More than words
OP Offline
More than words

OK, så har ikke toppheisen åpnet, og da er Vassfjellet like kjedelig som barnebakken i Trysil med uendelig trege heiser og ditto kø. Det verste er at de ennå ikke har vurdert å sette opp en kjapp stolheis fra bunnen og helt til topps. I dag tar det 8 minutter opp de eldgamle T-krokheisene som står nesten like mye som de går. Fjern den ene T-kroken og Treningsheisen, og sett opp en 4- eller 6-seter helt til topps. Da først blir Vassjellet en real utfordrer til Oppdal og Åre, og ikke minst kan senteret forsvare en økning i heiskort-prisene. Køen for å kjøpe heiskort er uendelig, over en time på søndag. 2 luker var åpne, treningsheisen åpnet først etter 12, og på toppen har de ikke engang preparert sålen i bakken. Nå som møringene i Wenaas-gruppen har overtatt aksjemajoriteten er det kanskje håp om forbedringer, men møringer er jo møringer og skal vel helst spare seg til fant. Vassfjellet: SKJERP DERE!!!!

More than words
OP Offline
More than words

Helt håpløst - i gode gamle dager hadde Vassfjellet AS styrevedtak på at toppheisen skulle åpne etter nysnø uansett om det var lite folk i anlegget. Tydelig at Ingar & co har glemt hvem som sørget for pæng i kassen helt fra tidlig 90 tall frem til i dag. Den gang som nå, ivrige pudderhunder, enten med feitski eller brett, eller som dengang Gløsinger med telis og gore tex.

More than words
OP Offline
More than words

Så det er slutt på dette styrevedtaket?!? Fikk sterk mistanke til dette i fjor. Tok fri fra jobb etter et bra snøfall, lite folk i bakken, men stengt toppheis. Etter masing i bua etter hver tur i to timer åpna de toppen kl 15. Typisk unnskyldning var vind, dårlig vær, osb., men erfaring er at det skal blåse kraftig før toppheisen MÅ stenge. Trist...

Vassfjellet = farse!
More than words
OP Offline
More than words

Hele driften og servicenivået i Vassfjellet minner mest om en farse. Skulle trodd det ble drevet på dugnad av amatører. Uten aksess til toppområdet er Vassfjellet bare noen høyst ordinære preparerte skogsløyper. Hvordan kan de forsvare full pris på heiskort så lenge bare halve anlegget er åpent? Wenaas-gutta bør komme på banen her nå. Hvis ikke får vi andre spleise på Gråkallen i stedet.

More than words
OP Offline
More than words

Wenaas har kjøpt opp andre annlegg også å sparer som faen lite villige til å investere. Kutter som faen i budsjetter. Håper de bare kjøper opp skisentrene kutter i budsjetter for å få bra resultater slik at de har bra tall og vise til og kan selge det med bra overskudd som en pakke med flere annlegg.

More than words
OP Offline
More than words

Hva er det egentlig Wenaas gutta driver med?Vil de drive anleggene lenge og tjene penger på drift eller vil de snart selge alt igjen?Vil de bruke sin makt til å presse billettprisene oppover? De har skjedd på Oppdal, de kom for sent inn på Vassfjellet til å justere priser for i år, neste år blir spennende.Den generelle prisstigning og det lave rentenivået skulle ikke tilsi noen vesentlig prisøkning til neste år.De har fått et slags monopol i Trøndelag nå. Dersom de slår seg sammen med Skistar systemet blir det ekkelt i hele landet. Da er eneste betydelig uavhengig aktør de meget dyktige bøndene i Trysil.

De skal i hvert fall vite at noen følger med på hva de foretar seg.

More than words
OP Offline
More than words

Skremmende det Skistar driver med ivertfall. Disse Wenaasinvestorene er vel også styrt etter ønsket om kortsiktet gevinst og ønsket om å melke kua hardt. I sverige og spesielt på Freeride.nu har dedikerte skikjørere laget masse bråk om skistar, eller skitstar som de kalles..., om det hjelper vites ikke, men de har nå ivertfall fått sagt fra at ikke alle kommer til å sitte med hendene i fanget.

More than words
OP Offline
More than words

er kjent for å drive billig....og det vises...de faste arbeidstakerne får ikke en gang gratis kort!!!!!!d er faan meg gjerrig......pluss at han skyter priser på heis kort til hælvete....wenaas er et forbanna virus....

More than words
OP Offline
More than words

VAssfjellet har gjort mye dumt... f.eks leikelia for barn....u nødvendig

toppheisen går nesten aldri, for de må ha mist 4meter snø mellom 4 og 5 mast...

treige Heiser

fatale ansatte

More than words
OP Offline
More than words

I følge adressa var det 2500 personer der på søndag. Med det anlegget bør det bli en sinnsyk kø. Så lenge folk fortestter å komme gidder aldri Vassfjellet å investere noe mer penger. De soper sikkert inn penger nok.

Glad jeg dro til Meråker i stedet og koste meg i pudder og 20 sekunder med heiskø.

More than words
OP Offline
More than words

jeg har gitt opp vassfjellet for lenge siden. Personlig flyttet jeg til Trondheim for snart 4 år siden. Første sesongen var jeg noen turer på vassfjellet for å sjekke det bynære anlegget som jeg faktisk hadde hørt skryt om. Men, lange billettkøer, treige heiser, sure ansatte, dårlige pister og en konstant stengt toppheis gjorde at jeg ikke har dratt dit de siste 3 årene. Ikke har jeg tenkt meg dit heller. Har sesongkort på oppdal i stedet.

Men, det er jo synd at det skal være slik. Vassfjelllet har kanskje det beste bynære fjellet i Norge for skisenter (da tenker jeg by med litt størrelse). At ledelsen ikke ser potensialet er helt forkastelig. Enkle inngrep og investeringer kunne ha gjordt til at de fikk fiksa ryktet sitt og kanskje til og med fått tilbake noen seriøse skikjørere. Men, nå som oppdal og vassfjellet har samme eiere er det vel et fett for dem. Nei, fy faen! de norske skisenterene må få noen ildsjeler som tør å satse! slike er det alt for få av..

Ka feile dåkker egentlig!
More than words
OP Offline
More than words

Faen kor dåkker disse vassfjellet da!!!Dette er mitt andre år med sesongkort der, å jeg er ganske fornøyd! Noen ting kunne vært litt anderledels men, syns det er ett godt tilbud til de som vil ha det litt artig i bakkene.

På kveldene som jeg bruke å være der på er det ikke nå mye kø. Å uansett om det er kø så dør man ikke av det!! Jævla pingla! Og hvis toppheisen ikke er åpen er det da bare å gå opp hvis dere er så gal etter pudder!! Jeg og mange andre SB`ere har gått opp mange ganger hittil i år! Hvis dere er så late og ikke orker å gå noen høydemeter kan dere helder sitte hjemme i sofaen og surmul om at toppheisen ikke er åpen!!Tror vassfjellet gjør det meste de kan for å gi oss en god sesong!

Irittert frown

More than words
OP Offline
More than words

Poenget er .. at man betaler for en vare man ikke får. Mulig du ikke har vært så mye rundt om og sett hvordan skisenter kan drives ,men vi som har det , vi er missfornøyde med vassfjellet med god grunn.

More than words
OP Offline
More than words

Om kvelden er det ikke heiskø, men til gjengjeld kø i de smalt flomlyste trasene der du når som helst får en slalomport i fleisen eller en treningsonkel på nakken. Ikke spesielt interessant.

Vassfjellet har en lang vei og gå:* stolheis* skikkelig flomlys på begge sider av trasene* ei kro som ligger under 400 m unna bakken* billettsalg uten 2 x 80 m lang kø* driftsikker toppheis* en serviceminded arbeidsstokk

Det bare og ønske lykke til!

More than words
OP Offline
More than words

Seriøst mye kvining ute går her nå.Helt enig! Den toppheisen er helt elendig! Hadde det ikke vært for toppen i vassfjellet, tror jeg ikke jeg hadde vært der så mye som jeg er.

Men det skal også være sagt at, en stolheis som gikk fra bunn til topp ville ha ødelagt _MYE_ morro! Pudder i vassfjellet er for patrioter som orker å streve og slite litt for nytelse. Bruk beina du er blitt tildelt!

vassfjellet e bra, men har stort potensiale
More than words
OP Offline
More than words

det eneste vi faktisk treng i vassfjellet no e nånn som kan ta sæ av parken på en skikkeli måte... syns det e dritdigg at morten selnes/selnæs/sælnes har tatt sæ ti t å sveise sammen nånn morsomme rails..toppheisen sug.. greit nok, men det e viktier at vi lage en gøyal park, å det e dem egentli godt på vei me. æ foreslår at dem bruke my av flata over henget t utbygging av et par nye bigjumps som dem hadd på slutten i fjor. gjerne i en litt større skala. arti me skogfjerniga. å drit i å vær så jævli negativ alle sammen. det e nåkka som hete å snik i køa. bare det ikke e forbi mæ.

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå