Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Side 1 av 2 1 2
la oss slutte å krangle, alle ski og brett folk
#38000 07/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Det er alt for mye usakelig krangling om hva som er best av fjøl og planker. Kjører selv ski men har kjørt brett i manger år.Det sugde. Innert inne hvet vi alle at snowboard er noe dritt og at det er ski som er noe. Så la oss slutte med de tøpelige kranglene og helle hedre skikjøring!!!

More than words
OP Offline
More than words

la oss slutte med kranglingen nå.Snowboard er jo noe dritt, så det er ingen ting å diskutere!!!

Gaa udenom, Peer!
More than words
OP Offline
More than words

Tipper du suger i begge deler og ga deg på brett før du klarte hælkantsvingen (selvom du kjørte i "mange år").

More than words
OP Offline
More than words

jeg har sjøl kjørt brett i mange år og blir bare mer å mer irritert på døkk overlegne "skifolk" tror døkk eier bakken & parken! bare så dere vet det er parken laget får oss! (snowboardpark!)sier ikke mer!

parken er ikke noe får dere.
More than words
OP Offline
More than words

Parken som det nå heter.. ikke "snowboardpark" er ikke mer ment får dere rævsittere.. dere lager bare ett stort feit spor i midten på alle hopp.. uten om det største da.. det tørr dere faen meg ikke hoppe på en gang. så vi skifolk er minst like bra som dere brettkjørere,,, kansje bedre..

snowboard, forsviner
More than words
OP Offline
More than words

snowboard er på vei ut, i de to neste sesongene kommer det til og minske på snowboard konkuranser, og bli mer ski konker. parken er nå ikke ment får snowboard, hvor dum er du a? snowboard park er et navn gmale kæls på 50 kalle parken, folk som ikke har hørt navn som 1080 spaceframe, scratch fs, tweak, public enemy. det er hva racing fagsa kaller det. jeg sier ikke at snowboardere ikke er velkomne i parken! men dere skal faen ikke si at ski ikke er velkomne. jeg ser bare mindre og mindre bra snowboard kjørere i parken, og mer ski folk. og det skulle vært en ferdighets grense får snowboard, klarer du ikke og svinge kan man bare holde seg i barne bakken. hvem er lei av og kjøre fakie in på et hopp og kræsje i en stor jævla dump, bare fordi snowboarderne som ikke har skils nok til og kjøre vanlig mot et hopp har drivd og svingt rund før og i hoppet? og skal du så absolut kjøre 90 grader på brette ditt, så bytt til ski. da er det naturlig og stå den veien. dere snowboardere som kjører pent inn og ikke skrenser overalt, er hjertelig velkomne

More than words
OP Offline
More than words

kanskje du heller skulle tilbragt litt mer tid på skolebenken istedet for å henge i parken? !!

More than words
OP Offline
More than words

Skulle likt å den skiløyparen som er kuul nok til å stå i pipen ansikt til ansikt med Terje H. å si at boardere suger i bakken. Eller enda bedre.....en pubertets-sæggis på brett som rompesklir ned til Burren for å klager på carv svingen hans.

Skibakke og skiheis
More than words
OP Offline
More than words

Heter det ikke skibakke? Greit. Brettkjørerne kan få parken så tar vi bakken. Og heter det ikke skiheis?

More than words
OP Offline
More than words

er utrolig mye tris å lese i dette forumet. Tydelig mange triste skjebner bak mange av disse nickene. Jeg blir nesten deppa selv av å være her og merker det er godt når jeg klarer å la være å skrive og enda bedre når jeg klarer å la være å klikke meg inn. Nå slår jeg av maskinen og drar på kveldskjøring!!!

PEER GYNT ER DU "FOR REAL"????
More than words
OP Offline
More than words

Peer.... utfordringa mi står fortsatt.... Er du for chicken shit til å ta den???? Eller vil du bli ydmyket av en brettkjører?????

More than words
OP Offline
More than words

Det er ikke bare å ta en tur langt til helvete for å kjøre ræva av en stygg snowboarder.Skulle så gjerne gjort det hvis vi var på et samme sted hvor det er mulig.

More than words
OP Offline
More than words

til alle dere som sier at vi ødelegger hoppa, ikke tør og dra på! skal vi ta en tur i bakken! skal vi se hvem som drar på!tenker dere tier stille da jeg!kjør fjøl, jibbere er greit, men svære alpinister: til faen med dom!

Verdens flaueste opplegg
More than words
OP Offline
More than words

Snowboarder_dude vs Peer Gynt

Fjortis faktoren er høy her og aldri har verden sett en mer tåpelig konkurranse. duden på sin planke og Gynten på pinnene sine. Hvem kommer først ned?! Blir det rapport i forumet etterpå?Jeg blir så flau at jeg får lyst til å grave meg ned.

More than words
OP Offline
More than words

Så den bråtøffe skisupermannen syter... Litt vanskelig for meg å love deg en like fet utfordring her... men skal tenke på noe.... Trolig på Vestlandet da...

More than words
OP Offline
More than words

Bare ser om han er like tøff i virkeligheten som han er her jeg... Om jeg oppfører meg som en fjortis fordi jeg spør om han som er så extremt eplekjekk vil kappkjøre, så er jeg vel det da... Du gir meg kjeft for å tirre lemmenet, men jeg mener det er viktig at folk har "Money where their mouth is".... bare sjekker...

More than words
OP Offline
More than words

Det ser ut som Gynten har fått kalde føtter og gjør alt for å trekke seg. Duden er offensiv og kjører på. Gynten synes å ha lite å stille opp med. Har han et ess i ermet eller er han allerede ferdig?

More than words
OP Offline
More than words

har kappkjørt flere ganger allerede nå, kom først ned hver eneste gang. hva jeg kjører? DET SKAL DERE DRITE I!

Hvorfor slutte å krangle?
More than words
OP Offline
More than words

Hva hadde verden vært uten:Saddam mot Bush,Arafat mot Sharon,Hitler mot Stalin,kapitalisme mot kommunisme,Romere mot Gallere,Gro mot Kåre,Lillestrøm mot Vålerenga,Norge mot Sverige,Donald mot Anton,Tommy mot Marianne,

Det finnes uendelige eksempler på gode og onde krangler(kriger). Felles for dem er at de engaskjerer. Dette er vel en diskusjon som bare er morsom og gjør at vi setter mer pris på egene interesser og identitet... Jeg gir meg aldri. Telemark ruler!!!!

More than words
OP Offline
More than words

skriv ned telefonnummeret og navnet ditt så skal vi se om du er like stor i kjeften når jeg er ferdig med deg!!!

More than words
OP Offline
More than words

betenkt med å gå ut med navn på nett... vi kan ta dette som et oppgjør mellom oss. Send en mail til Thequickbrownfox@diplomats.com og du vil få det du søker.

More than words
OP Offline
More than words

Kan ikke dere poste va dere kommer frem til etterhvert som dere kommer til enighet??

More than words
OP Offline
More than words

enig...

More than words
OP Offline
More than words

Gynten gjør come back! Er han ikke så feig som det så ut til, eller er telefon og navn trikset bare en ny måte å sno seg unna på? Det er antakelig det siste. Hadde Gynten ment det hadde han lagt ut sine egne personalia når han forventer at Duden skal gjøre det.Gynten står fortsatt fram som en feiging. Tiden vil fortelle hva som er sant. Er Gynten likevel en force å regne med?

Til Peer, tirrer deg med vilje....
More than words
OP Offline
More than words

det er kun om en fyll... trenger ikke ta det så tungt. Jeg vinner på Walkover og spanderer en fyll på meg selv??? Poenget mitt var at uten brett ville det ikke vært noe triksing på ski, annet enn full full full with a full, split, daffy og andre lame freestyletriks, så hvis snowboarderne sitter forran hoppene dine, snakk med de... Ta med deg spaden og heng ut en dag... hjelp til å vedlikehold parken og røyk en feting med de.... så kan du jo nevne at du trenger ganske stor fart i in-runnet og at de ikke må sitte forran fordi du mister fokus.... Alternativt kan jeg og sikkert mange andre seriøse boardere ta deg med ut i fjellet og vise deg at snowboard handler om mer enn hasjrøyking og urinveisinfeksjoner (etter all sittingen)... Tenk hver idiotiske skiturist i bakken som fucker opp cred´en til skifolket.... Til sist vil jeg nevne som jeg gjorde i utfordringen min... at selv om jeg taper evt kappkjøring så er poenget at brettkjøring er mer enn det du klager på.... PS: klarte ikke helt å få deg hissig... damn....

More than words
OP Offline
More than words

Testosteron rocks!!

More than words
OP Offline
More than words

asså, at snowboard er noe dritt og alt det der, det er vel de fleste enig i men det er mye bedre og samarbeide men brettkjørerene enn og krangle med dem om hvem som er best og hva som er mest tåpelig for når du tenker over det så er de ikke så gale som vi skal ha det til og de er som oftest mye flinkere til og ta i spader enn skikjørerene så der har vi noe å lære

More than words
OP Offline
More than words

kjenner noen snowboardere som er greie folk og i tillegg tror jeg på dem når de sier at de koser seg på fjellet. De starter sesongen med en gang det kommer snø, gjerne midten av oktober også er de på fjellet flere ganger i uken til ut i mai. De går toppturer, de kjører løype, de lager hopp og de koser seg i parken. Fra 17. mai og ut august henger de rundt på steder som Folgefonnen og Stryn.Jeg ser altså ingen grunn til å tvile på at disse virkelig er genuint opptatt av fjellet og brettkjøringne sin.

Hvordan snowboardere egentlig er har jeg likevel lært mye om her på fri flyt forumet og det av folk som skryter på seg noe med løs hæl. Hva hadde fri flyt forumet vært uten disse? Takk!

Kjenner meg igjen
More than words
OP Offline
More than words

i det første Ja skriver. Det siste han skriver håper jeg er ironi. Det slår meg at dette forumet oversvømmes av folk som har fordommer mot andre og behov for å rakke ned på andre. Jeg har ikke gjort noen opptelling, men intrykket jeg sitter med er at det først og fremst dreier seg om telemark kjørere. Jeg har lest mye psykoligi og kan mye om fordommer hos folk, men at telemarkkjørere som gruppe er så full av fordommer mot andre som bruker fjellet synes jeg er undelig.

Telemarkkjørere! Hva er det slik og isåfall hvorfor akkuratt dere?

More than words
OP Offline
More than words

Ski og snowboard er like kult men nå synes jeg dekk skal roe dere litt ned det er greit at dere mener snowboard ødelegger hopp kanten men det gjør ski også vis dere ikke viste det. som jeg har lagt merke til er det like mange snowboard som ski kjørere som skrenser på kanten men jeg har vertfall ikke dårlig samvittighet fordi jeg kjører rett ned på hoppene. og til peer og snowboard dude se hvem som hopper lengst for det dette går ut på er at dere sier at hoppkanten blir ødelagt så er det den som har kjørt fortest og hoppet lengst som ødelegger kanten minst. Jeg har ingen kamerater som kjører snowboard fordi alle kjører ski det går bra det for vi gir hverandre tips om forskjellige ting og til alle ski kjørere kjøp en snowboard film og lær noen triks og få en snowboard kamerat. og til alle snowboard kjørere kjøp en ski film og gjør det samme.

More than words
OP Offline
More than words

det ble allerede tricksa med ski før noen hadde tenkt på brette.... det heter tross alt ski bakke... men brettkjørere er velkommen, make love not war

More than words
OP Offline
More than words

Kjører selv planker men har en del venner som kjører brett, synes begge deler er like kule. Mye av newschooltriksa stammer fra snowboard uansett. Og snowboardfilmer er som regel like kule, kanskje bedre enn de alle fleste skifilmer. Snowboardere er mennesker de også smile

More than words
OP Offline
More than words

alle vet jo at ski er best.. har kjørt snowboard før.. det sugde.. testa ski for noen år siden.. og ski er MYE MYE MYE tøffere

diskusjonen er avsluttet.

Fy faen er d mulig`?
More than words
OP Offline
More than words

Den som lagde den debatten her skulle hatt et slag i tryne.. Sikkert en liten fjortisfjomp som fikk seg nye ski til jul... Jeg kjører twintip selv, men går faen ikke rundt å disser brett for det.. Poenget er at de som drar på, uansett om det er brett eller ski blir gode.. Jeg veit om mange snowboardere som kan kjøre ræva av de fleste twintipkjørere både når det gjelder skills og stil.. Så du som skreiv innlegget burde egentlig dra i bakken og trene litt istedenfor å sitte på ræva og drite deg ut på friflyt.

More than words
OP Offline
More than words

gutten som starta har ikke venner, derfor tenkte han at kanskje kan han prøve å lage et innlegg hvor han disser en gren, og kanskje folk vil slutte seg opp om ham... desverre bommer han grovt. ski og snowboard er like kult. på pudderdager misunner jeg brettkjørerne sinnsykt, men i parken er jeg glad for å ha planker. telemark er også nesten like kult som de to andre grenene, eneste minus er at telemark er ikke like bra i park.

Re: la oss slutte å krangle, alle ski og brett folk
More than words
OP Offline
More than words

Hvordan i all verden kom denne fram igjen nøyaktig ett år etter?

More than words
OP Offline
More than words

Hva er gjennomsnittsalderen på en aktiv friflyt bruker? Jeg bare lurer. Mye dumt å lese her inne på forumet. Mye av det man ser i nyere skiteknologi er inspirert av fjølen (eks twintip). Takk oss.

jeg skjemmes over peer gynt
More than words
OP Offline
More than words

Dette er uten tvil det dårligste forsøket på fred noen gang. Noe som er rart er at de alle fleste snowboardere som hater skikjørere er fantastisk dårlig på snowboard,samme med skikjørere som hater snowboardere(dårlig på ski da). Og skatere mot inlinere. Er det sånn at man åpner opp for andre ting hvis man er flink til noe?

More than words
OP Offline
More than words

Jeg blir direkte kvalm av alt tullet som står her.Hvorfor skikjørere og snowboardere i det hele tatt har noe mot hverandre, skjønner jeg ikke. Sånn tror jeg egentlig heller ikke det er, det er bare enkelte her på forumet som skal ha det til at forholdet mellom oss er så forferdelig.

Vi er samme folka, har samme klesstil, samme passion for snø.

More than words
OP Offline
More than words

Objektivt sett er ski bedre enn brett fordi:

Man hopper lengre på skiMan kjører fortere på skiMan går lengre på skiMan kjører brattere på skiMan hopper høyrer på skiMan dropper høyereMan kommer raskere til toppenOsv osv ...

Side 1 av 2 1 2

Mest lest på FRIFLYT.NO
Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå