Forrige tråd
Neste tråd
Print tråd
Bodø
#37759 10/01/2004 12:00 AM
More than words
OP Offline
More than words

Reiser oppover til neste høst. Finnes det skitrekk i nærheten av byen? Må man til narvik for å få et anlegg av bra kaliber?

More than words
OP Offline
More than words

du har jo skillevollen i mo i rana, men den e jo ikke så stort, også e det den eineste bakken eg ha vøre i som det e påbudt med hjelm, det e litt kjipt,eg syns det e ækkelt å kjør med hjelm....Men bakken i Narvik e kjæmpe beire da..

More than words
OP Offline
More than words

Liker ikke hjelmpåbud? Jaja det er ikke mitt hode da. Mo i Rana er jo fan meg mange timers kjøring fra Bodø, har du fått deg en hodetrøkk??? Der er en bakke i bodø, har ikke kjørt der men har sett den om sommeren. Ikke så sinnsykt lang, men den er sikkert bra preppa når det er i en såpass stor by(sikkert et visst marked). Narvik er sinnsykt fitte bra og ligger bare ca. 3 timer fra bodø tror jeg. Derfra er det bare rundt 1 time til Riksgrensa. Ellers er jo toppturmulighetene gode i stort sett hele Nordland og Troms. Lofoten ligger bare ca. 2 timer unna i hurtigbåt. Ellers går det også hurtigrute og fly til Svolvær. Lofoten har to små bakker, men sinnsyke toppturmuligheter. Dra dit i helgene du!

More than words
OP Offline
More than words

Må vel skrive noen ord, siden jeg bor her...Ikke mye å skryte av egentlig. Er en by-nær bakke (10-15 min m bil), Steinmoen, men den har ikke åpnet for sesongen tross snøkanoner og brukbart med natursnø så langt. Bruken av snøkanonene er en pågående diskusjon med kommunen ang. betaling. Den er ikke så altfor lang, men brukbar nok for å holde formen vedlike. Ellers er det mest snørike alternativet Misvær som ligger en drøy times kjøring fra Bodø. Var der i går, og det var hardt og bare middels preparert for å si det mildt. Bakken der er kort og relativt kjedelig...Ellers er det nok av topper i nærhetensom kan kjøres når forholdene tillater det. Bodø er kjent for sitt vekslende vær, så det gjelder å være på hugget etter snøfall. Så vidt jeg har oversikt over er det mye skare nå etter mildværet sist onsdag.

topptur muligheter er det masse av..
More than words
OP Offline
More than words

du kan jo sjekke sidene til innersvingen telemarkslaug, http://www.innersvingen.no/snakk med gutta på sportsforretningen i toppen av glasshuset, tror noen av dem er ganske aktive der.

50-50, brett sjappa som holder til under SAS hotellet kan sikkert gi en del tips om spotter etc. for å jibbe litt..

Har ikke kjørt hjemme i Bodø på mange år, men det er ikke akkurat et alpinist mekka om det er preppa bakker du er ute etter..Ved Fauske har du Holtanlia http://olympia.fortunecity.com/relay/466/filalp4.htmlsom vel egentlig er som tryvann, bare med dårligere åpningstider.. ellers blir det misvær.Steinmoen er et anlegg ved Soløyvannet, 10 min fra sentrum som hadde åpent 10 dager eller noe slikt i fjor. Bodø er ikke akkurat noe snøhøl, det meste som kommer regner eller blåser bort. Narvik er det nermeste, beste anlegget. Ellers så kan man jo kjøre til Tärnaby eller Riksgrensen, men som med alt anna i nord noge er det litt kjøring for å komme dit.

More than words
OP Offline
More than words

Lofoten Snowboard og alpinsenter åpner i helgen, hvis "vi" får ut fingern... Forholdene er etter min mening gode, 50 cm is såle + 10 cm nysnø, og det snør fortsatt !! smile Nordsiden av fjellet byr på 400 høydemeter "rett ned" til vei.

Glomfjord og Kittelfjell
More than words
OP Offline
More than words

For observante lesarar av FF, var det for ei tid sidan ein liten anekdote om Glomfjord (Meløy) der ein liten stolheis saman med ein liten gåtur kan gje 1200m fall. Glomfjord er vel 100km frå Bodø. Det vart nemnt Hemavan/Tærnaby. Meiner Kittelfjell er betre. Der kjem bra med snø - ofte når det ikkje finst snø på norsk side, men er som nemnt langt frå Bodø. For toppturar treng du berre sjå ut av glaset på hybelen, så får du eigentleg svar på spørsmålet!

Fri Flyt utgis av Fri Flyt AS | Postboks 4767 Nydalen, 0421 Oslo | Tlf: 22 04 46 00
Ansvarlig redaktør: Erlend Sande | Redaktør: Henning Reinton | Nettredaktør: Tore Meirik
Salgssjef Fri Flyt AS: Alexander Hagen | Salgskonsulent: Magnus Utkilen | Prosjektleder: Lisa Kvålshaugen Bjærum
Daglig leder: Audun Holmøy Røhrt | Nettsiden er utviklet av Fri Flyt Byrå